Provozovatelé sportovních kanálů se potýkají s nedostatkem atraktivního obsahu, který se rozmělňuje v rámci tvrdého konkurenčního boje. Počet stanic není důležitý, klíčový je právě obsah, který můžete svým divákům nabídnout.
Konec Slovak Sport 3 není překvapivý
Zpráva o ukončení vysílání programu Slovak Sport 3 není ve smyslu výše uvedeného žádným překvapením. Tři kanály naplníte pouze za cenu častých repríz a záznamů staršího data, které nejsou pro diváka příliš atraktivní. A zejména v letních měsících se vaše vysílání mění na místy až nudný přehled toho, co jste v průběhu roku vyprodukovali.
Nejhodnotnějším zbožím v rámci sportovního kanálu je přímý přenos. A nejednou se vám stane, že můžete vysílat i dva nebo více přímých zápasů současně. Typickým příkladem je Nova sport, která například musela v některých sezonách posouvat přenosy basketbalové NBA z důvodu časové kolize s jinými atraktivnějšími přenosy. V takové situaci vám pomůže druhý sportovní kanál, který ale Nova sport nemá k dispozici (Fandu pro potřeby méně atraktivních přenosů nepočítáme).
Klasické vysílání unese dva přenosy současně, další mají smysl na internetu
Slovak Sport plně využil synergii svých tří programů pouze v případě hokejové Ligy mistrů, kde se všechny zápasy hrají ve stejnou dobu. Multikanálová strategie se mu rovněž vyplatila u zápasů anglické fotbalové Premier league. Poté, co se provozovatel Slovak Sportu dobrovolně vzdal vysílacích práv pro další sezony Premier league, ztratil provoz tří kanálů svůj praktický význam.
I z tohoto pohledu je jasné, že udržovat si v chodu víc než dva stálé sportovní programy, nemá dlouhodobě smysl. Pokud máte v jednu chvíli k dispozici víc přenosů než můžete odvysílat v rámci klasického televizního vysílání, je lepší je umístit na internet.