Mobilní operátor T-Mobile ohlásil konec své virtuální satelitní platformy, kterou provozoval společně se Skylinkem. Abonenti plynule přejdou právě ke Skylinku, aniž by si toho reálně všimli. Měla tato platforma šanci na úspěch?
Chuck Norris zajistil krátkodobou publicitu, ale diváky nepřilákal
T-Mobile televize se proslavila úvodní kampaní s hercem Chuckem Norrisem. To byl ale taky její poslední výkřik v rámci pěti minut slávy, které jí před lety média věnovala. Od té doby se o T-Mobile televizi nejenže nemluvilo, zastínila ji dokonce i sesterská platforma Magio Sat ze Slovenska, která byla skutečnou platformou, a nejen virtuální skořápkou.
T-Mobile přinesl na trh produkt zabalený v atraktivním obalu, v rámci obsahu ale nenabídl nic navíc. Zatímco na Slovensku měli diváci tamní „T-Mobile televize“ k dispozici exkluzivní kanál Slovak Sport 2 s přenosy Premier league, v českých podmínkách se operátor o žádnou podobnou exkluzivitu ani nepokusil. Přitom, kdyby chtěl, mohl ve spolupráci s některou distribuční společností operativně vytvořit svůj vlastní obrandovaný filmový nebo hudební kanál.
T-Mobile televize byla parodii na satelitní platformu
Rovněž díky příslušnosti ke skupině Deutsche Telekom si mohl vyjednat exkluzivní podmínky pro sportovní kanál, místo toho tuto iniciativu přenechal konkurenci od O2. Nelze se divit, že průměrný divák placené televize sáhl raději po kartě od Skylinku, případně od UPC, než aby se natahoval s T-Mobilem (nebo se Skylinkem v zastoupení).
Když na Slovensku vznikla platforma Magio, posléze i Magio Sat, a podobnou službu tato skupina provozovala i v Maďarsku, bylo jen otázkou času, kdy to zkusí i v České republice. Jenomže, místo spolupráce s vlastní skupinou si T-Mobile nepochopitelně zvolil spolupráci s přímým konkurentem, na jehož produktech byl závislý.
Proč T-Mobile nespolupracoval se slovenskou platformou Magio Sat?
Pamatuju si, jak jsem nevěřícně kroutil hlavou nad tím, že T-Mobile bude v ČR fungovat jako virtuální satelitní operátor místo toho, aby na zdejší trh expandovala v nějaké podobě právě platforma Magio Sat. Dnes, po čtyřech letech, vidíme výsledek. Polovičatý a nedotažený produkt nepřilákal dostatek zákazníků. V tomhle směru není jeho konec žádným překvapením. Šokující spíš bylo, že se podobný produkt vůbec kdy dostal na trh.