Mobilní televizní aplikace se v průběhu posledního roku staly praktickým standardem všech významnějších kabelových společností. Motorem byla zejména aplikace O2 TV Go, která jako první zpřístupnila nejatraktivnější fotbalové přenosy na mobilech a tabletech.
Mobilní aplikace bude „zrcadlem“ celé televizní nabídky
Nyní jde skupina O2 v českém vlastnictví ještě dál. Aplikace O2 TV Go má být zrcadlem standardní nabídky O2 TV. V praxi to znamená, že divák bude moci na mobilu a tabletu kdekoliv sledovat přesně to, co by mohl vidět doma na „klasické televizi“.
Svým způsobem jde o logický krok. Každý kanál dostupný klasickou cestou by měl být k dispozici i na mobilním zařízení. Alespoň tak zní základní očekávání většiny klientů, které ovšem většina poskytovatelů těchto služeb nedokázala naplnit. Když ale nyní O2 TV přichází s totožnou nabídkou v televizi, na PC i na mobilech, lze předpokládat, že právě tento krok bude základním hnacím motorem i dalších mobilních aplikací.
Konkurenční výhody u O2 TV Go momentálně převažují. Jak zareaguje UPC?
O2 TV Go má ještě k tomu několik výrazných konkurenčních výhod. Tou první a klíčovou je exkluzivní programová nabídka, která zahrnuje kanály Digi sport s přenosy fotbalové Premier league, dále připravovaný vlastní kanál O2 Sport s Ligou mistrů, Synot ligou a časem zřejmě i Tipsport extraligou. Do třetice je zde program Sport 3, jež přináší „cockpit view“ v rámci přenosů velké ceny Formule 1.
Neméně důležitou konkurenční výhodou je však možnost sledovat O2 TV Go, i když nejste zákazníky O2. Platforma je otevřená všem, stačí zaplatit předplatné na jeden měsíc. Tato flexibilita bez nutnosti dlouhodobé smlouvy může být motorem růstu počtu klientů. A konkurenční operátoři – zejména dominantní kabelová společnost UPC – se tomuto trendu budou muset přizpůsobit.