Zájem inzerentů o reklamní časy v tuzemských televizích je stále nižší než v loňské sezóně, která už tak byla výrazně poznamenána ekonomickou krizí. Stanice vymýšlejí nové strategie a projekty, jak zalátat zvětšující se díry v rozpočtu. Komerční stanice v dohledné době zatraktivní cenovou politiku pro zadavatele, Česká televize provětrává archiv a na populárních pořadech z minulosti vydělává více než kdy předtím.
Na pokračující propad v reklamních příjmech u domácích stanic upozornil ekonomický deník E15. Za první dva měsíce přišla Nova v porovnání s loňskem o necelých deset procent tržeb, pokladna na Primě je chudší o šest procent. Obchodní oddělení obou stanic vymýšlejí, čím zadavatele zaujmout a přilákat, aby reklamní investice utratili právě u nich. Přesnou formu pobídek obě komerční televize prozatím tají, chtějí jimi však vylepšit příjmy během jarních měsíců předtím, než nastane slabé letní období. Určité slevy se v nabídkách Novy i Primy objevily už počátkem roku. Nova nabídla množstevní slevu podle výše utracených peněz až do 14 procent. Prima zvýhodnila inzerenty, kteří se rozhodli své reklamy umístit zároveň na její hlavní kanál i Primu Cool, jedenáctiprocentní slevou, pokud na digitální kanál umístí alespoň 11 procent své investice.
Nejen klasickou reklamou živy jsou televizní stanice. Alternativní zdroje se v současnosti hledají intenzivněji než kdy předtím. Když opomineme sponzorské vzkazy a teleshopping, dokáží televize vydělávat i jinak. Zdrojem příjmu v těžké době jsou SMS, které diváci zasílají ze svých mobilních telefonů do různých anket a soutěží. Na TV Prima a TV Barrandov se výrazněji prosadily i audiotextové pořady, v kterých se věští, radí a hlavně dlouho čeká s tarifem 70 Kč za minutu na spojení do studia.
Veřejnoprávní televize vydělává kultivovaněji. Prostřednictvím své Edice ČT vydává DVD s pořady svými a relacemi z archivu Československé televize. V nabídce je i další zboží spjaté s televizní obrazovkou: knihy, hračky, kalendáře, cédéčka i batohy, čepice, polštáře a trička s postavičkami z Večerníčku. Spoty s aktuálním sortimentem rotují už nejen na ČT1 a ČT2, ale nově se objevují i na digitálních stanicích ČT24 a ČT4.
Diváky tak v posledních měsících obtěžují kratší reklamní breaky než tomu bylo dříve. Je to ale dvojsečná úleva, jež přináší i nepříjemné důsledky. Jednak televize musí razantně šetřit, což je poznat na chudším programovém menu a jednak vymýšlejí nové způsoby, jak přímo od diváků získat nějakou tu korunu na přilepšenou.