Měření televizní sledovanosti – peoplemetry

Televizní sledovanost je měřítkem úspěšnosti televizních stanic a určuje pozici jednotlivých televizních skupin na trhu. Televizní reklama se prodává přímo podle zásahu jednotlivých kampaní a podle toho, kolik diváků reálně shlédlo jednotlivé reklamní spoty. Z tohoto důvodu je pro celý televizní trh životně důležité, aby měl k dispozici co nejpřesnější údaje o sledovanosti všech stanic.

Ilustrační foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto: Shutterstock.com

Sledovanost slouží televizím k určení ceny reklamy

Informace o sledovanosti využívají samotné televizní stanice, aby věděly, jak byl ten který pořad úspěšný, nebo pro plánování toho, kdy mají jaký program vysílat. Právě programové plánování v televizi se odvíjí přímo od dosažené sledovanosti. Pokud je některý pořad nad míru úspěšný, televize může v předstihu plánovat nákup nebo natočení nových částí. V případě nízké sledovanosti lze neúspěšný pořad okamžitě stáhnout a minimalizovat tak možné ztráty.

Podle sledovanosti se pak určuje cena reklamy. Obecně platí – čím více je určitý pořad sledovaný, tím více sledované jsou i reklamní spoty, které se v průběhu vyskytují. A ve výsledku se tím zvyšují tržby televizních stanic. Jednotlivé komerční televize tak mohou nabízet svůj reklamní prostor v cenových relacích přímo úměrných tomu, jak je vysílaný program úspěšný.

Jak funguje elektronické měření sledovanosti v ČR

Elektronické měření sledovanosti na českém trhu funguje prostřednictvím Asociace televizních organizací ATO, která je zadavatelem celého výzkumu. Členy asociace jsou všechny relevantní televizní stanice působící na českém trhu.

....
Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .