Milióny z digikampaně nyní spolknou semináře a reklamy

radiotv-archiv104Dvacet pět seminářů pro širokou veřejnost o digitálním televizním vysílání v hotelových sálech a kulturních domech v různých částech Prahy proběhne v průběhu března a dubna. Tato aktivita Národní koordinační skupiny je součástí kampaně před definitivním ukončením pozemního analogového vysílání z hlavních pražských zdrojů televizního signálu na Žižkově a na Strahově, které je naplánováno na poslední dubnový den. Kampaň zintenzivní i pomocí reklamy v mnoha typech médií.Ve středu proběhl v karlínském hotelu Alwyn v osmém pražském obvodě první z pětadvaceti seminářů o přechodu na digitální pozemní vysílání pro širokou veřejnost. Jejich organizátorem je Národní koordinační skupina (NKS), což je zastřešující orgán zřízený českou vládou, který řídí celý proces přechodu z pozemního na analogové vysílání v Česku. Jednou z jeho základních povinností je diváky v jednotlivých regionech dostatečně připravit na poměrně náročné kroky, které každou domácnost v souvislosti s příchodem nové technologie čekají. Aktuálně se jeho aktivity výrazně dotýkají tuzemské metropole. Praha totiž 30.dubna přijde o dosavadní pozemní analogový signál z nejdůležitějších vysílačů. V tento den se za Žižkova odmlčí tři analogové kanály (ČT1 na 51., TV Nova na 37. a TV Prima na 24.kanálu). Ve stejný okamžik skončí svoji pouť éterem i analog ze Strahova (31.kanál ČT1 a 39.kanál TV Nova).

První ze seminářů přilákal do konferenčního sálu čtyřhvězdičkového karlínského hotelu zhruba dvě desítky zájemců. Většinu tvořili senioři, kterým přítomní odborníci radili zejména v otázkách pořízení set-top-boxů a úprav společných televizních antén. O den později proběhlo stejné setkání s laickou veřejností v hotelovém sále In garten na Praze 10. V tomto týdnu mohou zájemci o informace k digitalizaci navštívit dva semináře. Středeční proběhne v hotelu Arcotel Teatrino, který leží jen dvě ulice od hlavní hvězdy dubnové digitalizační rošády – od vysílače na Žižkově. Setkání v Bořivojově ulici začíná jako u každého ze série seminářů v 16 hodin. Naplánováno je na dvě hodiny. Ve čtvrtek se odborníci z NKS přesunou na Prahu 11, aby se s veřejností setkali v kulturním centru Zahrada v Malejické ulici. O termínech a místech dalších seminářů se podrobnosti dozvíte na webu NKS na adrese www.digitalne.tv .

Celkové náklady na informační kampaň k digitalizaci dosahují desítek milionů korun. O nejnovější oblasti, do které část z nich poputuje, informoval server Digizone.cz. Jedná se o masivní reklamní kampaň, která proběhne prostřednictvím internetu, tisku, televizních spotů i na venkovních plochách. Výběrové řízení na zakázku za devatenáct miliónů korun vyhrála agentura TBWA. „Reklama nám nyní pomůže kampaň s blížícím se datem vypnutí analogového vysílání ještě vygradovat a přitom prostředky vyčleněné na kampaň vynaložit co nejefektivněji,“ konstatoval předseda NKS Zdeněk Duspiva.

Důležité informace se Pražanům necelé dva měsíce před žižkovskou a strahovskou analogovou tmou dostávají mnoha způsoby. NKS sestavila informační Diginoviny, které se v minulém měsíci dostaly do většiny poštovních schránek v metropoli. Na frekventovaných místech obyvatelé hlavního města mohou narazit na týmy tzv. Digihlídek, které jsou proškoleny k poskytování informací. Ty zájemci získají i na bezplatné infolince 800 90 60 30. O samotném vypínání staršího systému pro přenos signálu ví téměř každý obyvatel metropole: „Podle aktuálního pravidelného průzkumu je o přechodu na digitální vysílání informováno 96 % Pražanů,“ informovala Dana Makrlíková z Českého telekomunikačního úřadu.

K většímu povědomí o přicházejících změnách přispívají i samotní vysílatelé. Česká televize své diváky varuje před ztrátou analogového signálu pomocí piktogramu. Tato značka je vkládána do vysílání prvního programu na 51.kanálu do pravého dolního rohu. Čtyři průhledné čtverečky signalizují, že zdrojem pro příjem tohoto signálu je právě pozvolna končící analog ze Žižkova. Piktogram na obrazovce doplňuje i textová lišta s bližšími informacemi. Pozadu nezůstala ani TV Nova. Do svého vysílání z vysílače Žižkov (37.kanál) zařadila vlastní spot s moderátory Televizních novin Reyem Korantengem a Renatou Czadernovou, kteří o konci dosavadního typu příjmu informují podobně jako jejich kolegové Markéta Fialová a Karel Voříšek před rokem a půl v oblasti prvního tuzemského analogového switch-off na Domažlicku v okolí vysílače Vraní vrch.

Praha není jedinou tuzemskou oblastí, kde se diváci musí už letos přizpůsobit novému způsobu příjmu televizních a rozhlasových programů pozemní cestou. Analogové vysílače budou vypínány i v dalších regionech. V červnu přijde na řadu 30. kanál z vysílače Votice – Mezivraty, na kterém vysílá ČT1. O měsíc později se napořád odmlčí signál z 43.kanálu na Ještědu (ČT2). Na klatovském vrchu Barák skončí v srpnu analogová ČT1 na 22.kanálu a ve stejném měsíci přijdou diváci o signál ČT2 na 40.kanálu vysílače Černá hora u Trutnova. V září, říjnu i listopadu budou následovat další oblasti.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .