Může Formule 1 na placené televizi přitáhnout diváky? Kabelovým společnostem určitě přinese nové klienty

Akvizice vysílacích práv Formule 1 pro nejbližší tři sezony ze strany provozovatele kanálů Sport1 a Sport2 je bezesporu zajímavou zprávou, zejména pro kabelové společnosti. Ty mohou nyní nalákat nové abonenty na exkluzivní obsah.

formula-1-red-bull

Výhodou pro diváky i kabelovky je dostupnost

Výhodou nejen pro diváky, ale zejména pro operátory je fakt, že kanály Sport1 a Sport2 jsou dostupné prakticky u každé významné kabelové společnosti i satelitní platformy. Na rozdíl například od Digi sportu, který letos nečekaně akvizoval práva na fotbalovou Premier league, ale přenosy nabízí pouze přes svou platformu Digi TV a v rámci služby O2TV.

Přenosy Formule 1 se ale dostanou všude tam, kde to bude žádoucí. Pokud budou chtít diváci tyto přenosy sledovat, mohou si zvolit kteréhokoliv operátora včetně místních společností. A pro skupinu AMC Central Europe, která je provozovatelem obou kanálů, jde o další zajímavou akvizici, která posílí její pozici na trhu placených sportovních programů.

Sledovanost padne ze statisíců na desetitisíce, televize však vydělá na „přípojkách“

Nelze čekat, že by přenosy Formule 1 na placených stanicích dosahovaly sledovanosti v řádech statisíců diváků, tak jak se to dělo na Nově a na Fandovi. Sportovní televize však i díky tomuto produktu může žádat po kabelových společnostech vyšší platby za každého abonenta. Je totiž pravděpodobné, že právě přítomnost Formule 1 může zvednout i zájem nových diváků o pořízení kabelové nebo satelitní „přípojky“. A to je pro byznys placených stanic klíčové.

Část diváků bude jistě nespokojena, že nemůže naladit Formuli 1 bezplatně a patrně přejde k neoficiálním streamům na internetu. Na druhou stranu, je celkem přirozené, že se atraktivní obsah přesouvá z neplacených na prémiové programy. Jediným překvapením v tomto směru je pouze fakt, že vysílací práva neuhájila Nova. Její kdysi neohrožený kanál Nova sport se i v důsledku absence přenosů Formule 1 dostane ještě více na okraj zájmu sportovních fanoušků. I to je daň za příliš silnou konkurenci v segmentu placených sportovních stanic.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .