Německá stanice VOX zopakuje dvanáctihodinový tematický den

36_de_logo

Minulý týden proběhlo vyhlášení Deutscher Radiopreis, německé rozhlasové ceny byly udíleny v deseti kategoriích a seznámíme vás s výsledky. Komerční stanice VOX s úspěchem uvedla dvanáctihodinový speciál k 11. září, u diváků se setkal se značným ohlasem, ba co víc – televize už nyní slibuje, že v říjnu tematický den zopakuje, věnovat se bude modré planetě.

Proběhlo vyhlášení německých rádiových cen

Ve čtvrtek 8. září proběhlo udílení Deutscher Radiopreis (ceny pro německá rádia), nezávislá porota složena z členů Grimme Institute ocenila nominované osoby a díla v deseti kategoriích a to včetně nejlepší ranní show, nejlepšího moderátora, zpravodajské relace či komediální kategorii. Stručně představíme oceněné, podrobné informace hledejte na http://www.deutscher-radiopreis.de.

Nejlepším moderátorem je Volker Haidr z radia SAW, porota zdůvodnila ocenění jeho pohotovostní a fakt, že každé ráno dokáže překvapit něčím novým. Oceněnou moderátorkou byla Sabine Heindrich z WDR 1LIVE, porotě se líbí jejích přímé moderování, které má smysl. Reportážní dokument „Enis chce lavici“ leč vytvořena na velmi malém prostoru jde dle poroty do hloubky kontroverzního tématu.

NĚMECKO. 35: Odstartovalo nové Radio Nora pro milovníky 70. a 80. let

V kategorii „Nejlepší inovace“ se umístilo na prvním místě „90elf – Tvoje fotbalové rádio“, důvodem je rozšíření původně internetového rádia na další platformy, což činí „pozitivní příklad pro další stanice v digitální éře„. Pravidelně nejvíce posluchačů mívají ranní show, ocenění si letos odnáší „SWR3 Die Morningshow“, kombinuje klasické prvky v rámci „moderní rádiové zábavy“ a v prezentaci „je profesionální“.

Porota dále vyzdvihla „WDR3 Homestory“ jako nejlepší rádiovou show vůbec, plusem je „dynamický formát“, který v sobě snoubí „dobrý mix konverzace, klubového čtení“. Rozhovor s transsexuální atletickou postavou Balian Buschbaum bylo pod vedením Christiny Weiss dle poroty vysoce „profesionální bez laciných efektů a s vysokou dávkou empatie„. Komediálním pořadem roku je „Frühstück bei Stefanie“ (snídaně u Stefanie) na NDR2.

36_de_cenyDer Deutsche Radiopreis 2011, zdroj: http://www.deutscher-radiopreis.de

VOX chystá další dvanáctihodinový tematický den

V neděli 11. září přinesla německá soukromá stanice VOX tematicky zaměřené vysílání na desetileté výročí teroristických událostí v New Yorku. Programový speciál se u diváků setkal se značným ohlasem, stanice VOX získala podíl na trhu u publika 18%, v cílové skupině 3+ dosahuje v hlavním vysílacím čase v průměru okolo 6% share, ve skupině 14-49 let je to o 1-2% více. Na 22. října proto vedení stanice plánuje akci zopakovat, jedna se bude o „VOX Blue Planet„, jak už název napovídá, prim bude hrát na modrá planeta a to v sobotu od 12:00 do půlnoci. Na programu budou reportáže, dokumenty či filmy například o polárních medvědech a jiných ohrožených druzích.

RTL II je s výsledky Big Brother spokojená

V pondělí 5. září se skončila 11. sezóna reality-show Big Brother, výsledky ke konci prudce klesaly, nakonec dosáhla sledovat v průměru nejhorší čísla od šesté série. První řada, kterou vysílala RTL II pouze v létě, bude pravděpodobně i poslední, v neděli zhlédlo show jen 3,8% publika, nicméně vedení je s celkovými výsledky spokojeno, pochvaluje si zejména výsledky na Facebooku, kde dosáhla téměř 400 tisíc příznivců. Podívejme se ve stručnosti na vybrané pořady a jejich sledovanost.

36_de_grafKoláče sledovanosti německých televizí za 36. týden.

Box a Formule 1 dominovali německým televizím

RTL obsadila přední příčky s nočním přenosem ze zápasu v boxu, kde se utkal Klitschko a Adamek, přenos v kategorii 14-49 let zhlédlo 43,50% diváků, což značilo 4,18 milionu. Druhý nejsledovanější pořad se opět řadí do kategorie sportovní, konkrétně jí byl fotbalový zápas na ZDF mezi Polskem a Německem, ve skupině 14-49 let si jej vybralo 3,41 milionu diváků při podílu na trhu 27,50%.

Kromě osvědčených stálic bodoval nedělní film Transformers, který komerční ProSieben přinesl 2,28 milionu diváků a podíl na trhu 17,60%. RTL zabodovala například s reality-show Schwiegertochter gesucht (TV Prima uvede formát patrně na jaře pod názvem Mami, ožeň mě; stejnojmennou show vysílá i TV JOJ), celkem 1,79 milionu znamenalo 17,50% podílu na trhu.

36_de_top20TOP 20 německých nejsledovanějších pořadů minulého týdne.

Zdroj informací:

– žebříček TOP20 sestavuje server RadioTV.cz podle denních výstupů dwdl.de (v kategorii 14-49)
– podíly televizních stanic na trhu sestavuje server RadioTV.cz podle informací dostupných na quotenmeter.de
– průzkum sledovanosti provádí AGF/GfK Fernsehforschung- Informace uvedeném v tomto článku se snaží pokrýt přehled nejzajímavějších a nejdůležitějších událostí uplynulého týdne, stejně jako poskytnout informace o novinkách.
– Umístil-li se nějaký pořad v žebříčku TOP20 vícekrát, je uvedena pouze ta část s největším počtem diváků.
– Není-li uvedeno jinak, číslo uvedená v textové části vyjadřují data pro kategorii 14-49 let.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .