Nová celoplošná televize Pětka zatím nemá přehnané ambice

petka-tv-logo1Jednoprocentní podíl na trhu je cílem nové celoplošné televize Pětka, která patří vlastníkovi pražské televize Metropol. Vysílání odstartuje přesně v polovině října a vsadí na osvědčené někdejší hvězdy komerčních televizí. V programu budou dominovat zábavné pořady vlastní tvorby. Cílová skupina stanice je univerzální ve věku 15-54 let.

Ohledně plánů a cílů nové stanice obsáhle informuje web Mediaguru.cz. Nová stanice vsadí na známé tváře napříč různými televizními skupinami, kde tyto osobnosti působily. Ve vysílání se tak objeví například Pavlína Wolfová, Martin Severa s Evou Jurinovou, Zdeněk Izer, Kateřina Kristelová nebo Alice Bendová. Některé studiové pořady převezme Pětka od sesterské televize Metropol.

Celá koncepce Pětky je postavená na zábavě a původní tvorbě. Cílová skupina je rozhodně main stream, který je na našem trhu definován věkem 15-54. Jsme orientovaní na diváka, který zkrátka hledá zábavu a chce sledovat něco jiného než seriál,“ cituje server MediaGuru.cz obchodního ředitele Pavla Jamného. Znamená to, že nová televize nehodlá jít do souboje se zavedenými značkami v oblasti původní dramatické tvorby.

Z tohoto pohledu jde o rozumné rozhodnutí. Český divák je totiž přesycen původními seriály a prostor pro nové hráče je omezený. Navíc, nová televize bude mít v prvním roce opravdu minimální podíly na sledovanosti, a tudíž by jakákoliv investice do nákladného dramatického projektu postrádala smysl. Výroba původní zábavy a bulvárně laděných magazínů je výrazně levnější. V kombinaci se známými tvářemi největších komerčních televizí může dostat Pětku do výrazného povědomí u části diváků.

Televize spustí celoplošné vysílání 15. října. Měla by vysílat v multiplexu 3 společnosti Czech Digital Group a Českých Radikomunikací, kde nahradí právě televizi Metropol. Ta se přesune do regionálního pražského multiplexu.

Autor článku:
Štítky: