Televize Nova iniciuje paralelní průzkum sledovanosti českých stanic. Díky vzniku Sdružení pro měření sledovanosti chce prosadit nové měření, jelikož nesouhlasí s děním uvnitř Asociace televizních organizací, která je zadavatelem dnešního peoplemetrového průzkumu. Šéf Novy Jan Andruško zdůrazňuje, že nové sdružení bude otevřeno všem hráčům na trhu.
Český trh tak opustí jednotnou měnu v oblasti televizního průzkumu a bude mít dvě na sobě nezávislé měření sledovanosti. Potvrdil to generální ředitel TV Nova Jan Andruško v rozhovoru pro nejnovější vydání týdeníku Týden. Krok Novy souvisí se spory ohledně nového poskytovatele elektronického měření sledovanosti, kterého vybrala Asociace televizních organizací – ATO. Podle ATO by sledovanost v nejbližších čtyřech letech měla i nadále měřit společnost Mediaresearch. Nova ale prosazovala opakování výběrového řízení.
Zbylí členové Asociace televizních organizací názor televize Nova nesdílely a byla tak potvrzena společnost Mediaresearch. Krok Novy je tedy logický vzhledem k předešlým proklamacím, není ale jasné, jak se nakonec na trhu projeví. Dvojí měření sledovanosti nemusí být nutně problém – podobný systém funguje například v Polsku. Nyní bude hodně záviset od toho zda se k Nově připojí jiní klíčoví hráči. Zatím tak učinila agentura Médea.
Televize Nova v roli market leadera má silné postavení. Nemůže ale sama rozhodovat o klíčových procesech na trhu aniž by měla podporu dalších subjektů. Cílem vzniku nového sdružení tak může být právě snaha vedení této televize zjistit reálný vliv svého subjektu. Nova se snaží udát nový směr televiznímu trhu v jedné z oblastí. Rozhodující bude, kolik dalších subjektů bude chtít jít podobným směrem.
Provozovatel Novy ale zůstává i nadále právoplatným členem Asociace televizních organizací.