Jsou sledovanější programy České televize nebo skupiny Nova? Asociace televizních organizací v tom má jasno – v univerzální cílové skupině 15+ měly programy České televize za celý rok a v rámci celého dne podíl na publiku ve výši 30,16 pct., což je mírně víc než kanály skupiny Nova. Ta byla sledovanější v rámci užší cílové skupiny 15-54.
Souhrnná čísla sledovanosti mají v této bilanci spíše symbolický charakter. Daleko důležitější je v případě Novy její hospodaření, jelikož je tahounem skupiny CME. V případě České televize je sledovanost jedním z orientačních ukazatelů kvality programu. Pro obě strany má ale malá přetahovaná o sledovanost i nádech rivality, jelikož současný šéf České televize stál dlouhá léta právě v čele Novy, odkud si přivedl do ČT tým profesionálů.
V univerzální cílové skupině 15+ měly programy České televize za celý rok a v rámci celého dne podíl na publiku ve výši 30,16 pct, kanály skupiny Nova zaostaly o několik desetin. Celodenní podíl Nova Group v cílové skupině diváků od 15 do 54 let činil v roce 2012 téměř 34 % a v rámci tohoto ukazatele se stala nejúspěšnější skupinou.
Kdyby se český televizní trh nacházel v době před digitalizací, neměla by podobná mediální polemika žádný smysl. Nova tehdy suverénně vévodila televiznímu trhu s podíly převyšující 40 procent dospělého publika, k čemuž ji tou dobou stačil jediný kanál. Dnes se televizní skupiny perou o srovnatelné peníze z reklamy, ale mají nesrovnatelně vyšší náklady, jelikož musí provozovat skupinu několika kanálů. Nova provozuje už šest televizních stanic, Prima ve čtvrtek oficiálně představí svůj čtvrtý kanál.