Nová internetová televizní služba od provozovatele platformy DIGI TV může zamíchat podíly jednotlivých operátorů na trhu. Pokud chce efektivně konkurovat obdobné službě od O2 TV, bude muset nabídnout stejnou flexibilitu.
Liga mistrů a Premier league u dvou různých operátorů
Operátor prozatím nezveřejnil konkrétní cenové podmínky své IPTV služby, nicméně z prvotních informací lze usuzovat, že hodlá cílit na dlouhodobé předplatitele. Službu DIGI2GO totiž nebude možné používat samostatně, ale pouze když si pořídíte i set top box. A právě podmínky pořízení set top boxu, jakož i samotné služby nakonec rozhodnou o tom, kolik nových abonentů DIGI TV získá.
DIGI přitom má divákům co nabídnout. Disponuje žádanými vysílacími právy k anglické Premier league, druhé lize SKY Bet Championship a španělské La Lize. Na druhou stranu má ale silnou konkurenci v podobě služby O2 TV, která rovněž nabízí placenou televizi přes internet. A může se pochlubit například exkluzivními přenosy ze dvou nejatraktivnějších zápasu první české fotbalové ligy a fotbalové Ligy mistrů.
Za těchto okolností bude fotbalový fanoušek patrně hledat co nejvýhodnější kombinaci obou služeb. Skupina O2 nabízí v rámci své IPTV služby i krátkodobé předplatné v minimálním trvání jednoho měsíce. Klient navíc nemusí investovat do set top boxu. Programovou nabídku může sledovat i na PC nebo v rámci aplikace pro mobilní zařízení.
DIGI TV od září zpřístupní svou programovou nabídku přes internet
Od začátku září budou mít všichni zákazníci Nové DIGI TV možnost volby, zda chtějí sledovat jednotlivé programy na satelitu, nebo prostřednictvím internetového připojení přes set top box a mobilní zařízení.
....DIGI TV z důvodu vyššího zabezpečení nepodporuje sledování přenosů na PC
Operátor DIGI TV podobnou vymoženost paradoxně nekomunikuje. Naopak zdůrazňuje, že sledování přenosů na PC nebude možné. A služba samotná bude k dispozici pouze těm, kdo budou mít v domácnosti i set top box.
Rozhodující tedy nakonec bude, zda operátor DIGI dokáže nabídnout svým klientům i krátkodobé flexibilní předplatné. Pokud ano, může teoreticky lovit i ve vodách klientů konkurence. Lze totiž předpokládat, že většina zájemců o placenou televizi už nějaké předplatné má – mnohdy i s vázaností. Uvázat se jinému operátorovi na delší období ale může být pro část lidí problém.
Nejbližší sezona tak slibuje především souboj dvou velkých operátorů, kteří mají v portfoliu ta nejatraktivnější sportovní práva. Zajímavý bude i fakt, nakolik tento souboj ovlivní počet klientů dalších operátorů, kteří nemají k dispozici vlastní exkluzivní sportovní kanály.