Tradiční sledování televize je pro diváka stále klíčové protože od něj nevyžaduje žádnou aktivitu mimo prostého přepínání programů. Divák může obsah pasivně konzumovat, není nucen jej aktivně vyhledávat. Většina diváků i nadále preferuje lineární vysílání a tento stav se hned tak nezmění. Vyplývá to z prezentace Pavla Hanuše z České televize na letošní konferenci RADIOKOMUNIKACE 2018, která proběhla koncem října v Pardubicích.
Poznámka: Článek původně vyšel na webu TVKOMPAS.cz. Převzato se souhlasem.
Sledování televize na mobilech a tabletech není pro diváky zajímavé
„V průběhu let jsem o tom mluvil s mnoha lidmi a můžu říct, že běžný člověk nemá chuť někde něco aktivně hledat. Jednoduše si pustí televizi a dívá se na obsah. To mu umožňuje pouze lineární televize,“ uvedl Pavel Hanuš s tím, že nelineární sledování televizních programů je stále marginální záležitostí, nelze jej však úplně ignorovat.
I přesto jsou investice televizních společností do nelineárních platforem – především online videoarchivů – neúměrně vysoké vzhledem k tomu, jakou část publika tím zasahují.
Pavel Hanuš zmínil příklad britské BBC, která prostřednictvím nelineárních platforem oslovuje pouze 3 procenta diváků. Na provoz těchto platforem však vynakládá až 12 procent prostředků ze svého rozpočtu.
Ve své prezentaci se rovněž vyjádřil k všeobecnému přesvědčení, že velká část lidí hodlá konzumovat televizní obsah na mobilních zařízeních. „Skutečnost je taková, že většina lidí se ráda podívá na nelineární obsah, ale především na velké obrazovce,“ řekl Hanuš.
Televize v domácnosti není mrtvá. Mobilní zařízení ji zatím nedokáží konkurovat
Americká společnost Nielsen nedávno přinesla poměrně zásadní výsledky průzkumu diváckých preferencí, z nichž vyplývá, že 92 procent času sledování televizního obsahu tráví diváci i nadále před klasickou televizní obrazovkou. Jak k tomu dospěla?
....Oblíbenost klasické televizní obrazovky roste s věkem
O tom, že většina diváků i v dnešní době preferuje tradiční televizní obrazovku není pochyb. Tento závěr potvrzuje i několik průzkumů. Tím nejznámějším je studie společnosti Nielsen vycházející z elektronického měření sledovanosti v USA.
Jeden takový výzkum jsme loni přiblížili i čtenářům serveru RadioTV.cz. Realizovala jej společnost Nielsen na americkém trhu. Podrobnější výsledky této studie jsou v článku Televize v domácnosti není mrtvá. Mobilní zařízení ji zatím nedokáží konkurovat.
Další informace k lineární a nelineární televizi i tabulku se statistikou přinášíme na webu TVKOMPAS.cz v článku Tradiční sledování televize je pro diváka stále klíčové. Na hlavní obrazovce se prosazují IPTV služby.