Jeden z IPTV operátorů před týdnem ukázal náhledy svého elektronického programového průvodce, kterým se snaží odlišit od konkurence. Jde sice o drobnost, ale i ta může na diváka zapůsobit podobně jako dobře zvládnutý design aplikace.
Snaha odlišit se od konkurence
Obrázkové EPG, které představila služba Lepší.TV má divákovi ulehčit orientaci ve výpisu pořadů a do jisté míry ho oprostit od nutnosti čtení názvů pořadů. Operátor v tiskové zprávě zdůrazňuje, že obrázky v průvodci mohou pomoci lidem najít pořady, které neznají podle názvu.
„V drtivé většině případů toho samotný název pořadu moc neprozradí, ale v kombinaci s obrázkem jasně dokáže navodit představu o tom, co od pořadu mohou diváci očekávat. Ve výsledku jsou schopni jen z letmého pohledu na EPG vytipovat pořady, o kterých chtějí zjistit podrobnější informace, podívat se na trailer nebo se rovnou pustit do sledování,“ píše zástupce operátora Lepší.TV.
Konkurenční prostředí IPTV operátorů je velmi náročné a není divu, že se jednotliví hráči snaží zabojovat o diváka i určitými drobnostmi, díky kterým se mohou odlišit. V případě jednotlivých IPTV služeb však nakonec rozhodují přece jen jiné faktory. Kromě ceny a programové nabídky jde o obrazovou kvalitu, stabilitu a samozřejmě i konkrétní podmínky nabízené služby, různé akce a pod.