GLOSA – Hudební televize Óčko je zřejmě málo stylová, chce se víc přiblížit lifestylu po vzoru konkurenční MTV ze stáje Nova Group. Alespoň tak to vidí její nový šéf Štěpán Wolde. I proto se na Óčku objeví Michal Kavalčík alias Ruda z Ostravy. A Rada pro rozhlasové a televizní vysílání může preventivně začít zkoumat vysílání. Tedy pokud bude Ruda předvádět to co dělá na Frekvenci 1.
Kdo četl cíle nového ředitele hudební televize Óčko Štěpána Wolde o tom, že Óčko chce být lifestylovou televizí, mohl si tato slova porovnat s výroky odcházejícího šéfa Jiřího Balvína, které pronesl pro server RadioTV v rozhovoru z února 2004. Tehdy Balvín přícházel do televize Óčko ještě bez účasti nynějšího investora, mediálního domu Mafra. A jeho cíle byly rovněž neskromné. Vše se točilo kolem zkvalitnění produkce a příklonu k lifestylu.
ARCHIVNÍ ROZHOVOR: Jiří Balvín – Z Óčka chceme udělat lifestylovou televizi
„Poměrně výrazným způsobem jsme ji změnili z takové klubové televize na komerční hudební kanál. Ale my jsme už dál. Tvoříme z toho tzv. lifestylovou televizi. Protože víme, že na tomto trhu nemůžeme přežít jenom z čistě hudební produkcí prezentovanou na obrazovce. Snažíme se vytvářet různé magazíny. Minulý týden jsme poprvé vysílali společenský magazín, připravujeme pořad o cestování, erotice, pro motorkáře. Rozšiřujeme divácké publikum tím, že jim dáváme nejen tu hudbu, ale pořady v souvislosti s tou hudbou,“ řekl tehdy Jiří Balvín.
Nyní nový ředitel Óčka Štěpán Wolde říká, že je potřeba se posunout ještě více od klipové produkce směrem k lifestylu. Jenomže jak toho docílit „a nebát se a nekrást“? Jedním ze způsobů je angažmá výrazné a kontroverzní osobnosti. A právě to se Óčku povedlo s Rudou z Ostravy, jehož ztvárňuje herec Michal Kavalčík. Ten uvádí nový pořad Selebrity, jenž měl premiéru v útery večer.
Nechme teď stranou zda se už potenciál této osobnosti vyčerpal nebo ne. Faktem je, že u Frekvence 1 jeho kontroverze částečně zafungovala. Nicméně našli se i nespokojení posluchači a výhrady k slovníku a vedení pořadu měl i regulátor. Vedení stanice se ale za moderátora postavilo a pořad s Rudou má ve vysílacím schématu své stálé místo.
NÁZOR: Frekvence 1 by zasloužila pokutu za vulgarismy a urážky posluchačů
V případě Óčka ale půjde celkem jistě o lepší zásah cílové skupiny. Zatímco Frekvence 1 míří zčásti na střední generaci a ženské publikum, Óčko má největší potenciál u mladší generace, pro kterou může být Ruda z Ostravy kultovní postavou tak jako se stal kultem i jeho parodický song s Martinou Partlovou.
Jo, to teda určitě vylepšili … s takovým kokotem. Nechápu jak se může takovej suchar a ubožák někomu vůbec líbit.