Minulý týden byl v Německu nabitý událostmi, mimo jiné jsme se dozvěděli o pokračujících plánech o změně hlavní cílové skupiny, na níž se prodává reklama. Opustit by někteří provozovatelé chtěli skupinu 14-49 let a nahradit ji 20-59 let, důvodem je stárnoucí německá populace. V pondělí 5. září odstartovalo Radio Nora ve zbrusu nové podobě, nově se orientuje na 70. a 80. léta.
Protože týden je nabitý událostmi i za hranicemi České republiky, přicházíme od tohoto týdne s novou pravidelnou rubrikou, která bude v úterý mapovat informace z Německa. Na závěr každého článku navíc přineseme grafy s výsledky sledovanosti a tabulku nejsledovanějších televizních pořadů. Věříme, že zde najdete zajímavé a podnětné informace.
NĚMECKO.34: Staronový šéf ZDF Enterprises, Euro 2012 na ZDF a požár v ProSiebenSat.1
Německé televize hledají nové cílové skupiny
Provozovatelé televizních stanic zjišťují, že populace stárne. Ruku v ruce s demografickým jevem jdou úvahy o změně hlavní cílové skupiny 14-49 let (v České republice 15-54 let, na Slovensku 12-54 let). Změna orientace by směřovala na skupinu diváků ve věku 20-59 let, návrh podala společnost Media Group RTL Germany. Zatím veřejnoprávní stranice ARD a ZDF s tímto nemají problém (ve všeobecné skupině 3+ dosahují totiž mnohem lepších výsledků). Klíčový hráč ProSiebenSat.1 Media nehodlá měnit zaběhnutý pořádek, čísla mezi lidmi 14-49 let vykazují mnohem větší.
Šipky a bowling zůstávají na Sport 1
Německý sportovní kanál Sport 1 (dříve DSF) zakoupil práva na šipky (včetně World Darts Championship) či na velká bowlingová utkání, pětiletý kontrakt platí od roku 2012.
ZDFinfo nahrazuje ZDFinfokanal
V neděli 4. září se diváci rozloučili s programem ZDFinfokanal, od pondělí jej nahrazuje ZDFinfo. Dostupný je v kabelových a satelitních rozvodech na stejné frekvenci. Od 1. května 2012 má ZDFinfo začít vysílat v HD. Hlavní náplní jsou nadále informace o kultuře, ekonomice a vědě. Zhruba každou hodinu jsou připraveny 100 sekundové zprávy.
Jingl televize ZDFinfokanal
Radio Nora v retro stylu, Pure FM s digitální licencí
Šlesvicko-Holštýnské Radio Nora odstartovalo v pondělí 5. září zbrusu nový program. Vedení stanice si během léta nechalo provést několik průzkumů mezi pravidelnými posluchači a nyní prezentuje své výsledky. Největší změnou je hudební zaměření, nově vystupuje se sloganem „Die schönsten 70er, die meisten 80er“ (v překladu „Nejlepší sedmdesátky, nejvíce osmdesátek„). Naladit si jej můžete i Vy prostřednictvím stránek www.radionora.de, například v sobotu od 9. do 18. hodiny nasazuje stanice pásmo „KultHitSamstag„, tedy sobotu kultovních hitů.
Minulý víkend vůbec poprvé vysílalo rádio BWReins v FM pásmu na 90,5 MHz. Na tom by možná nebylo nic zvláštního, kdyby se jednalo o čistě kabelovou stanici. Tzv. „event radio“ (event = významná událost“). Stanice šířilo signál přes VKV pouze jeden týden, před několika lety podobně jednalo i „Braunschweiger Weihnachtsmarktradio“ (vánoční obchodní rádio). Vedení oznámilo, že se pokusí najít cestu, jak získat permanentní licenci pro FM.
Německé berlínské taneční rádio Pure FM získalo digitální licenci od Media Institution Berlin-Brandenburg (německý regulařní orgán), vysílat smí v DAB celých 24 hodin, signál dosáhne přes celý Berlín a Brandenburg.
Radio Nora se změnilo k nepoznání, nyní hraje „nejlepší sedmdesátky a většinu osmdesátek“.
Pařba ve Vegas nejsledovanějším pořadem týdne
Stanice VOX s úspěchem pokračuje se show X Factor, úterní epizodu zhlédlo 1,39 milionu s podílem na trhu 12,10%, průměrný podíl v hlavním vysílacím čase je přitom u této stanice okolo 7% v cílové skupině 14-49 let.
ProSieben se dařilo, nejsledovanějším programem v cílové skupině 14-49 let byl sníme Hangover (Pařba ve Vegas), podíl na trhu byl 28%, což znamenalo neuvěřitelné 4 miliony diváků.
Veřejnoprávní ZDF zabodovala s kvalifikací Německo vs. Rakousko, v pátek si druhý veřejnoprávní okruh vybralo 3,47 milionu diváků při podílu 33,3%. ARD sklidil opět úspěch se sérií Místo činu (Tatort), nedělní epizodu i přes silnou konkurenci ProSieben zhlédlo 2,54 milionu při share 16,9%.
RTL zaznamenává nejlepší výsledky s nekonečný seriálem Gute Zeiten, Schlechte Zeiten (Dobré časy, špatné časy), úterní epizodu si nenechalo ujít 2,3 milionu diváků (share 25,5%). V dobré kondici je i CSI: Miami (1,91 milionu // 16,9%).
Diváci ve věku 14-49 let sledovali minulý týden na Sat.1 americké seriály, Mentalista (2,09 milionu // 14,3%), Námořní vyšetřovací služba (2,08 milionu // 14,1%) a Myšlenky zločince (1,83 milionu, 17,5%).
Diváci ve věku 20-59 let nejvíce ocenili sportovní přenos ZDF (4,74 milionu při share 33,60%), Místo činu na ARD (4,42 milionu při share 22,40%) a Hangover (Pařba ve Vegas) na ProSieben. Pro srovnání nejsledovanějším pořadem Sat.1 v této cílové skupině byl Mentalista (2,76 milionu // share 14,60%).
Koláče sledovanosti v cílových skupinách 14-49 let, resp. 3+.
Žebříček 20 nejsledovanějších pořadů v Německu za 35. týden.
Informaceobsaženy v tomto článku byly čerpány z internetových stránek http://dwdl.de, http://quotenmeter.de a http://radiowoche.de.