Náhlé odvolání programového ředitele televize Prima Petra Vladyky po dvou letech ve funkci vzbudilo hodně otázek. Jedna z hlavních tváří managementu televize byla ještě první srpnový den přítomna v roli hlavního spíkra na klíčové tiskové konferenci k podzimnímu programu TV Prima. Vladykovi ale patrně zlomil vaz meziroční propad sledovanosti hlavního kanálu v prime time.
Už loňský podzim byl kritický
Vladykova židle se prý rozkývala už koncem loňského roku, kdy některé klíčové podzimní projekty propadly. Prima nejprve s velkou pompou uvedla seriál Obchoďák, no její největší investice do původní tvorby nevyšla. Ve vysílání se neudržely ani další formáty – seriál Základka nebo show Zrcadlo tvého života s Jiřinou Bohdalovou.
Petr Vladyka si ale za pár měsíců mohl připsat významný úspěch v podobě vynikajícího startu dokumentárního programu Prima Zoom. Prima Zoom měla v prvních dnech vysílání podíl na publiku mezi třemi a čtyřmi procenty a první den dokonce přes čtyři procenta. Z tohoto pohledu šlo o jednoznačný úspěch, který se ale nepodařilo udržet. Už po dvou měsících ztratila nová stanice téměř polovinu publika a navíc jí ve srovnání s dokumenty na ČT2 škodily dlouhé bloky reklam, které byly v prvním pololetí charakteristické pro všechny kanály skupiny Prima.
Výrazný růst tržeb překryl klesající sledovanost
Právě výrazný růst tržeb v prvním pololetí mohl být signálem, že na Primě je vše v pořádku a zakryl tak i případné problémy se sledovaností. Konkurenční Nova paličatě trvala na vysokých cenách reklamy a nevyplácela obvyklé agenturní provize, díky čemuž značná část klientů přesunula své investice do Primy. Jenomže podobná situace se zřejmě už nebude opakovat, a tak je vedení Primy nuceno razantně řešit meziroční pokles sledovanosti zejména u hlavního kanálu FTV Prima.
Průměrný podíl na publiku všech kanálů skupiny Prima v hlavním vysílacím od 19. do 23. hodiny v cílové skupině diváků 15-54 let poklesl o necelé tři procentní body. Jenomže podíl hlavního kanálu Prima family v hlavním čase meziročně klesl až o pět procentních bodů a to už je alarmující.
Skupině Prima nelze upřít vysoké investice do programu a rekordní tržby. Odcházející programový ředitel Petr Vladyka ale patrně doplatil na to, že se část těchto investicí minula účinkem.