Ohlédnutí za kampani CN Buddy. Další fáze může následovat příští rok

Na konci května jsme vám na webu RadioTV.cz přinesli rozhovor s Malgosii Chapman týkající se kampaně CN Buddy aneb Buď kámoš, postav se šikaně. Nyní vám přinášíme druhou část rozhovoru, kde se dozvíte, jak se bude kampaň dále vyvíjet.

Tisková konference ke kampani Cartoon Network s názvem CN Be a Buddy, not a Bully aneb Buď kámoš, postav se šikaně. Fotografii poskytla agentura zastupující Cartoon Network na českém trhu

Tisková konference ke kampani Cartoon Network s názvem CN Be a Buddy, not a Bully aneb Buď kámoš, postav se šikaně. Fotografii poskytla agentura zastupující Cartoon Network na českém trhu

Připomínka první části rozhovoru

V průběhu dubna a května proběhla v České republice první fáze kampaně CN Buddy aneb Buď kámoš, postav se šikaně, kterou podpořil i známý český YouTuber Karel Kovář alias Kovy. Kampaň byla dílem Turner Broadcasting a značky Cartoon Network, která je poslední dobou velmi aktivní na českém trhu.

Na konci května jsme vám na webu RadioTV.cz přinesli rozhovor s Malgosii Chapman, viceprezidentkou společnosti Turner Broadcasting System pro Brand a Content Engagement, která vede divizi dětských programů včetně Cartoon Network a zodpovídá za trhy ve střední a východní Evropě.

Malgosia Chapman nám prozradila podrobnosti o tom, jak kampaň rezonovala na jiných trzích včetně domovského trhu USA. První část rozhovoru si můžete přečíst zde.

Nyní vám přinášíme druhou část rozhovoru, kde se dozvíte, jak se bude kampaň dále vyvíjet.

JURAJ KOIŠ: Ještě jednou se vraťme ke kampani CN Buddy – Buď kámoš, postav se šikaně. Jak dlouho běžela kampaň a jak hodláte s tématem dál pracovat?

MALGOSIA CHAPMAN: Oba spoty, jak Kovyho, tak animovaný, byly vysílány po dobu jednoho měsíce, tedy do poloviny května. Webové stránky www.tenspravnejgang.cartoonnetwork.cz budou i nadále fungovat. Co se vyhodnocování týče, to bude muset ještě chvíli počkat. Nicméně to, jak kampaň rezonovala, se dozvíme od vašich čtenářů, od Kovyho sledujících a z našich webových stránek, protože tam můžeme sledovat návštěvnost. Doufáme, že toto není téma, na které se jen tak zapomene.

Znamená to, že v případě úspěchu může kampaň pokračovat i v dalším období?

MALGOSIA CHAPMAN: Ano. I to je právě důvod, proč v některých zemích kampaň opakujeme už po páté a také je to důvod, proč s touto kampaní začínáme i v České republice. Jsme tomu tématu naprosto oddaní a zkrátka věříme, že na tom záleží. Cartoon Network je v České republice poměrně malý kanál, takže se stále snažíme budovat naši přítomnost, povědomí o značce, stále se snažíme zvětšovat náš dosah. Mohli bychom příznivce lákat způsobem „Prosím, přijďte a sledujte nás, tohle je náš nejlepší pořad, pojďte sem, stáhněte si tamto…“. Mohli bychom se snažit a utrácet naše prostředky tímto způsobem a samozřejmě že to také děláme, protože je to naše práce, ale zároveň chceme oslovovat i děti, které by mohly být našimi diváky, ale ještě nejsou.

Kdy by mohlo potenciálně proběhnout další kolo kampaně? Například v září, až se budou děti vracet do školy?

MALGOSIA CHAPMAN: Jedná o kampaň, která se koná jednou do roka. Snažíme se vytvořit jednu „aktivaci“ za rok, ale velice často si tato událost začne žít svým vlastním životem a sbírá své vlastní organicky dosažené vrcholy ve výskutu tohoto tématu. Téma také znovu ožívá prostřednictvím ambasadorů, našich partnerů, lidí, kteří nám pomáhají sdělení zesilovat, což je možné například přes naše platformy a distributory – přes všechny televiziní distributory, operátory, a další společnosti.

Malgosia Chapman na tiskové konferenci ke kampani CN Buddy, Buď kámoš, postav se šikaně. Fotografii poskytla agentura zastupující značku Cartoon Network na českém trhu

Malgosia Chapman na tiskové konferenci ke kampani CN Buddy, Buď kámoš, postav se šikaně. Fotografii poskytla agentura zastupující značku Cartoon Network na českém trhu

Jaké výsledky v České republice očekáváte? Jde mi o to, jestli jsou pro Českou republiku nastaveny nějaké dlouhodobé cíle, kterých chcete dosáhnout?

MALGOSIA CHAPMAN: Řekla bych, že dlouhodobý cíl je všude stejný. Chceme dosáhnout změnu v tom, jak lidé o šikaně přemýšlí, jak o ní mluví. Chceme se ujistit, že děti vědí, jaké chování je škodlivé a že je na místě vyhledat potřebnou pomoc a také kde ji najít. A také doufáme, že chování, které označujeme slovy šikana nebo kyberšikana, začne postupně ustupovat a vymizí. Stáváme se stále otevřenější společností díky individualismu, který má v dnešní době velké zastoupení a může se velice lehce projevovat díky sociálním sítím, díky vlastnímu vysílání a sdílení.

Začíná být stále běžnější, souhlasně sledujeme rychlost, se kterou se věci kolem nás mění. A to je také důvod, proč u kampaně nejsem příliš technická například v klíčových ukazatelích výkonosti (KPI). To pravděpodobně není moc moderní v big data světě, že? Ale možná právě o tom to je, tady jde o mnohem větší věci než o KPI – my chceme, aby kampaň znamenala něco víc. A řekla bych, že tomu všichni tak nějak intuitivně rozumíme a dáváme to najevo tím, že pracujeme s oddaností a vírou, že se nám to povede.

V médiích občas můžeme zaznamenat výskyt šikany jako tématu, ale ne tak často jako téma kyberšikany. Jak bylo také zmíněno během tiskové konference, naše životy se stále zrychlují, přesouvají se na sociální sítě…

MALGOSIA CHAPMAN: Řekla bych, že šikana a kyberšikana se do značné míry překrývají. Zaujala mě například jedna věc během rozhovoru s Kovym, naším ambasadorem. Zeptala jsem se ho na tu samou otázku: „Jak vnímáš problém kyberšikany?“ a on řekl něco velice zajímavého: „Když jsem byl malý, šel bych prostě ze školy domů a měl bych klid, mohl bych to vše na chvíli uzavřít. Dnešní děti nemohou, protože je šikana pronásleduje všude.

Je tohle kyberšikana? Není. Samozřejmě se to děje pomocí internetu, ale děje se to ve tvém životě, trápí tě to úplně stejně, cítíš se stejně nešťastně a nejistě. Ano, fyzicky tě sice nikdo nekope, nestrká, netahá. Ale dělá to s tebou a s tvojí psychikou úplně to samé jako běžná šikana. Dnešní děti s technologiemi vyrůstaly. Kyberprostor je pro ně úplná součást jejich světa, ve kterém žijí. My vyrostli v období změny a známe rozdíl, ony ne.

Děkujeme za rozhovor.

Hlavní část jsme publikovali v článku Cartoon Network cítí zodpovědnost nejen za obsah, ale i za své dětské diváky.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: