Abonenti placené televize mají nově k dispozici například kanál americké vesmírní agentury NASA. Výjimkou není ani pohled na hořící krb nebo vodopád. Tyto programy ukazují, že slow-tv může zprostředkovat relaxaci po náročném dni.
Snaha odlišit se od konkurence
Jednotliví účastníci trhu placené televize se snaží odlišit nejen různě nastavenými programovými balíčky. Většina hráčů přišla na to, že kromě všeobecně očekávaných stanic musí svým divákům nabídnout i přidanou hodnotu. A není to ve všech případech jen o sportu. Někteří IPTV hráči jdou cestou relaxačních stanic ve stylu slow-tv.
Pokud jde o větší operátory typu O2 TV nebo DIGI TV, diváci u nich přirozeně očekávají big budget sportovní přenosy. Menší operátoři se mohou zaměřit na jiné publikum, což se do určité míry projevuje například u služeb KUKI TV nebo Sledování TV.
Nejnovějším tahákem v jejich nabídkách je dokumentární kanál americké vesmírní agentury NASA, který je dostupný kromě „běžných rozlišení“ i v Ultra HD. Od tohoto programu se sice nečekají rekordy sledovanosti, ale jde o dobrý první krok na cestě k odlišení se od konkurence. Navíc je to program v nejvyšším možném rozlišení, jaké lze sledovat v běžných domácnostech.
Žánr „pomalé televize“ jako prostředek k relaxaci
Platforma Sledování TV vsadila i na slow-tv programy, které nabízí dlouhodobě. V rámci základní nabídky tak mají diváci k dispozici například pohled na hořící krb, akvárium, vodopád nebo ptáčky. Tyto programy přitom ukazují, že slow-tv nemusí být nutně vyobrazením nikdy nekončící nudy, nýbrž může jít o zprostředkování příjemných zážitků a relaxace po náročném dni.
Už jsme zmínili, že u operátorů O2 TV nebo DIGI TV diváci očekávají nejatraktivnější sportovní přenosy. Tyto značky si dlouhodobě budují pozici právě na exkluzivním sportovním obsahu. A to je i hlavní poselství obou platforem, když oslovují nové klienty.
Samotná O2 TV se pokouší jít ještě o krok dál. Svým klientům zprostředkuje například rozhovory z produkce DVTV nebo nabízí vizualizaci programu Českého rozhlasu. V těchto případech se ovšem nejedná o přilákání nových klientů. Operátor chce těmito programy hlavně zvýraznit svoji schopnost přinášet nový nebo unikátní obsah.
Pokračování článku na webu TVKOMPAS.cz.
Převzato se souhlasem.