AUDIOSPECIÁL – I když jsou Vánoce už za námi, pokračujeme třetím dílem vánočního speciálu. Dnes se podíváme na vánoční on-air grafiku slovenských a britských rádií. Díky třem článkům tak zjistíte, jak se liší vánoční zvukový obal rádií od toho klasického. Nabízíme vám zvukové obaly rádií, které jsme během prosincového poslechu zaznamenali v našich počítačích. Doufáme, že zde najdete mnohé zajímavé zvukové ukázky.
V prosinci jsme pečlivě sledovali rozhlasový éter a nahrávali jsme zvukovou grafiku českých, slovenských a britských rádií. Veškeré nahrávky byly pořízeny naší redakcí a nedodávaly je rozhlasové stanice. Stanice jsou řazeny abecedně. Přejeme příjemný poslech. Po Novém roce chystáme výběr nejzajímavějších upoutávek a to ze všech rádií v České republice. Doufáme, že se vám naše speciály líbí.
Slovenská republika: Soukromá rádia
V první řadě máte možnost poslechnout si ukázky sezónních zvukový obalů celoplošných komerčních rádií.
Nebylo by to Funradio, kdyby nepřišlo o Vánocích s něčím netradičním. Asi už nikoho nepřekvapí, že Funradio zprovoznilo internetový stream, jehož playlist byl sestaven výhradně z vánočních melodií. Všechny prosincové víkendy se pak v tomto duchu nesly také přímo v analogovém vysílání této stanice. Jejich obliba prý dokonce byla natolik vysoká, že vánoční hity ovládly vysílání po celý týden od 19. prosince. Poslechněte si jak upoutávku na vánoční vysílání, tak i koláž nejzajímavějších vánočních jinglů.
Self-promotion na Vánoční víkendy Funradia
Mix vánoční zvukové grafiky Funradia
Slovenská Europa 2 má shodnou zvukovou prezentaci jako česká sestra Evropa 2. Rozhodli jsme se tudíž, že vám pro připomenutí nabídneme jeden z jinglů české Evropy 2.
Rádio Expres, slovenské nejposlouchanější rádio, drží krok s dobou a v roce 2011 spustilo novou zvukovou grafiku. Vánoční jingly doplňuje zpívané oznámení o tom, že posluchači při poslechu této stanice zažijí „nejkrásnější Vánoce“. Ve zvukové koláži jsme vánoční identy doplnili i klasickými, abyste si mohli poslechnout, jak se liší.
Jemné melódie přišly v letošním roce s úplně novou grafikou. Chybět ve vysílání tak určitě nesmí ani její vánoční variace. Jak se povedla můžete posoudit i vy nyní. Připavili jsme krátký zvukový mix s mluvenými i zpívanými staničními identy.
Velká Británie: Veřejnoprávní BBC Radio 1
Sekci věnovanou Velké Británii otevíráme (kým jiným než právě) prvním britským veřejnoprávním okruhem – BBC Radio 1. Nejprve si poslechněte zvuková intra z předloňského roku, která obsahují zvukové logo BBC Radio 1 – vždy koresponduje s aktuálně hraným hitem. Druhá zvuková ukázka obsahuje jak vánoční staniční identy, tak i jeden jingly z ranní show „Chris Moyles Show„. A rozhodně se nemusíte bát, že byste nerozuměli – jediné, co se ozývá je totiž „BBC Radio 1“, resp. „Merry Christmas“, neboli „Veselé Vánoce“ :).
Vánoční intra se zvukovým logem BBC Radio 1
Zvukový mix vánoční grafiky BBC Radio 1
Přeci jenom jedno self-promotion v angličtině vám představíme. Připomíná dvanáct největších událostí letošního roku, například moderátor Chris Moyles z ranní show v letošním roce pokořil rekord v délce moderování – nepřetržitě bavil posluchače padesát dvě hodiny! Během této doby bylo vybráno na charitu 2,4 milionu liber. Aby to vůbec vydržel, musel moderovat ve dvojicích. Greg James odhaluje na stránkách www.bbc.co.uk/radio1 každý den jedno nové video.
Velká Británie: Heart (soukromé rádio)
Druhým britským rádiem, které vám stručně představíme, je stanice Heart (v překladu „srdce“), konkrétně londýnský okruh. Čím je toto rádio speciální? Členkou moderátorského týmu je Emma Bunton, pro ty, co nevědí, jedná se o bývalou členku skupiny Spice Girls. Občas ji slýchají fanoušci v ranní show, pravidelně pak chystá svůj sobotní tříhodinový blok. Poslechněte si staniční jingl – „Loving the festive season“ („Milujeme sváteční období“).
Druhý jingl je vánoční otvírák ranní show „Heart Breakfast with Jamie and Emma“ („Snídaně na stanici Heart s Jamiem a Emmou“)
A do třetice servírujeme upoutávku na soutěž: „My na rádiu Heart už sváteční období máme rádi dávno. Takže vám chceme dát brzký dárek.“ Konkrétně se hrálo o lístky na muzikál a možnost zažít netradiční nákupy. No kdo by odolal?