ANALÝZA – Největší německý pay-tv operátor SKY Deutschland před rokem oznámil, že neprodlouží kontrakt na vysílání přenosů Formule 1 protože ty jsou dostupné i na volné televizi RTL. Nyní televize SKY DE svou strategii změnila a přenosy znovu zakoupila. Předplatitelé totiž očekávají za své peníze vyšší kvalitu, kterou jim běžné komerční televize jednoduše nemohou nabídnout.
Divák platí za vyšší obrazovou kvalitu a minimum reklam
Divák je ochoten platit za televizi nejen kvůli exkluzivnímu obsahu, ale především pro lepší zážitek ze sledování. Motiv je pochopitelně subjektivní. Někdo si platí televizi zejména kvůli sportu, který jinde neuvidí. Pro někoho jiného je důležitá vyšší obrazová kvalita. A pak jsou tady diváci ochotni platit za televizi jednoduše proto, že jsou otráveni reklamou na volně dostupných komerčních televizích. Tato skupina diváků je pro operátory velmi důležitá.
Operátoři placené televize usilují o exkluzivitu zejména v oblasti sportu, neboť sportovní přenosy v odpovídající kvalitě nelze získat jinak než cestou legálního předplatného. Nejnovější příklad z Německa však ukazuje, že placená televize může být pro mnoho lidí přirozenou volbou i v situaci, kdy mohou stejný produkt sledovat bez placení, ale v horší kvalitě.
Největší německý pay-tv operátor SKY Deutschland před rokem oznámil, že neprodlouží kontrakt na vysílání přenosů Formule 1. Důvodem měl být fakt, že vysílací práva znovu získala i neplacená televize RTL a závody jsou tedy na satelitu dostupné i bez poplatků. RTL však měla práva i v předchozích letech a tehdy to placené televizi SKY nijak zvlášť nevadilo.
Skylink spustil první program pod vlastní značkou Skylink 7
Provozovatel satelitní platformy Skylink informuje o spuštění nového programu Skylink 7 a představuje nový koncept volného vysílání. Ve čtvrtek 7. února přesne v 18 hodin zahájil vysílání prvního programu pod vlastní značkou.
....Formule 1 má na západě stále obrovskou popularitu
Služba SKY Deutschland ovšem po roce svůj postoj přehodnotila a nyní se do kolotoče Formule 1 vrací. Jak se totiž ukázalo, řada platících diváků byla s rozhodnutím svého operátora nespokojena a předplatné zrušila. Hlavní motiací přitom nebyla úspora, jelikož přenosy jsou na volné televizi dlouhodobě. Kdyby tedy diváci SKY chtěli za Formuli 1 ušetřit, zrušili by své předplatné o několik let dřív.
Za rozhodnutím vedení SKY znovu zakoupit přenosy Formule 1 tedy stojí tlak od předplatitelů i negativní dopad na image značky poté, co tyto závody přenechala volně dostupné stanici. Tento příklad ukazuje, že pro platícího diváka není důležitá jen exkluzivita, ale především lepší zážitek ze sledování. SKY Deutschland totiž svým klientům v ceně předplatného nabídne mnohem víc než RTL.
Pokračování článku na webu TVKOMPAS.cz pod titulkem Pro diváka placené televize není důležitá jen exkluzivita, ale především kvalita.