Přechod platformy UPC Direct na značku freeSAT přináší své ovoce a to zejména na slovenském trhu. Platforma, která původně jen tři desítky tisíc abonentů, zažívá v posledních dvou letech zajímavý růst.
Na českém trhu má momentálně značka freeSAT by UPC Direct přibližně 106 800 abonentů, přičemž za poslední tři měsíce se jejich počet zvýšil o rovný tisíc. Na Slovensku však platforma získala až 4300 nových abonentů a celkem jich zde má 66 500. Píše o tom server Parabola.cz.
Růst na slovenském trhu je překvapivý
Přitom právě na Slovensku čelí freeSAT mnohem silnější konkurenci než v České republice. Divákům například nemůže poskytovat atraktivní sportovní kanál Slovak Sport TV 2 s přenosy fotbalové Premier league a rovněž nemá k dispozici zajímavé exkluzivní programy Digi sport 1, Digi sport 2 a Digi sport Liga majstrov, které jsou exkluzivně v portfoliu konkurenční platformy Magio Sat a Magio TV od Slovak Telekomu.
Na českém trhu v oblasti satelitních služeb je reálnou konkurencí freeSATu prakticky jen platforma Skylink. Služba T-mobile televize je plně závislá na programové nabídce Skylinku a platforma Digi TV se v České republice momentálně nerozvíjí, spíš čeká na svého kupce.
Nejúspěšnější je Rumunsko s Maďarskem
Naproti tomu na Slovensku je trh mnohem více konkurenční. I zde vede platforma Skylink, no programově atraktivní nabídku přináší Slovak Telekom, jež má ve svém portfoliu exkluzivně všechny tři kanály Slovak sport TV a provozuje vlastní programy Digi sport. Navíc rozvíjí i platformu Digi TV, která se po začlenění do skupiny Slovak Telekomu stává vážnou konkurencí ostatních platforem. Z tohoto pohledu je kontinuální růst freeSAT na slovenském trhu překvapením.
Nejúspěšnějšími trhy pro satelitní služby skupiny UPC DTH zůstávají Rumunsko s Maďarskem. V Rumunsku má platforma pod značkou Focus Sat celkem 341 tisíc abonentů, v Maďarsku si služby UPC Direct předplácí 264 600 domácností.