Nová celoplošná televize Pětka, která sází výhradně na vlastní formáty, mohla v prvním týdnu vysílání zaujmout přibližně půl procenta diváků přítomných u televizních obrazovek. Jde o hrubý odhad podílu na publiku s přihlédnutím k vývoji sledovanosti tzv. „ostatních stanic“ v předchozím týdnu.
Těchto změn si všimla redakce odborného serveru Mediaguru.cz. Podíl ostatních stanic v posledním týdnu stoupl z 7,88 na 8,6 procenta ve skupině 15+. V komerčně zajímavější cílové skupině diváků ve věku 15-54 let byl nárůst o 0,63 procentního bodu oproti předchozímu týdnu. Jak ale upozorňuje Mediaguru, jde pouze o indikátor možného postavení nové stanice na televizním trhu v prvním týdnu vysílání.
TV Pětka zatím není součástí elektronického měření sledovanosti. Její hodnoty jsou tedy započítávány do podílu tzv. „ostatních stanic“, což je součet diváků všech televizí, které nemají k dispozici podrobná data o své sledovanosti. Televize Pětka bude součástí peoplemetrového průzkumu až od prosince letošního roku. Prozatím prodává svůj reklamní čas na základě pásmového ceníku. Cena je tedy stanovena odhadem. Od prosince bude televize prodávat reklamu podle dosažených ratingových bodů, což je standard na televizním trhu.
Zda opravdu funguje původní česká zábava, to zjistíme právě až na začátku prosince, kdy budou k dispozici první přesné výsledky sledovanosti za televizi Pětka. V současné době si ji může naladit přibližně 96 procent obyvatel v rámci terestrického multiplexu 3, kde vysílá společně s Primou love a dalšími televizemi v regionech.