Podle studie Ericssonu si televize udržuje diváky u sportovních přenosů a živých událostí

ericsson-tv-and-media-167Někdejší známý výrobce mobilních telefonů, společnost Ericsson seznámila veřejnost s výsledky své studie s názvem TV and Media report. Podle této studie se zájem o televizi přesouvá z filmů a seriálů ke sportovním přenosům a dalším živým událostem. Tyto události lidé stále víc sledují ve společnosti.

Na internetu dostává přednost sledování seriálů i filmů a roste i zájem o streamovaná videa. Spotřebitelský průzkum uskutečnil Ericsson ConsumerLab na vzorku 17,300 respondentů z 15 zemí Evropy a světa. Ve zkoumaných zemích sleduje 63 % osob streamovaná videa každý týden. Zatímco v minulosti lidé stahovali pořady z internetu a pak se na ně dívali, nebo si je nahrávali a sledovali později, nyní si je rovnou pouštějí z internetu.

S příchodem video služeb na vyžádání se sledování filmů a seriálů více přesouvá na internet, u klasické televize se tak dostávají do popředí živé přenosy, zejména sportovní, ale i kulturní, či jiné společenské akce.

Mladší respondenti ve věku 16 – 34 let využívají již mnoho let streamovaný obsah – sleduje ho přibližně 75 % z nich. Rapidně ale roste podíl sledování online videa u starších věkových skupin. Například lidé starší šedesáti let před dvěma lety nesledovali tato videa vůbec, zatímco dnes už si je pouští více než 40 procent z nich. Zajímavé je také zjištění, jak se učili sledovat online obsah – metodou „pokus-omyl“ zjišťovali, jak sledovat zajímavé pořady. Tak se naučili je sledovat online, streamovaně.

Roste i popularita obsahu generovaného uživateli, publikovaného na službách jako je YouTube. Tento obsah sleduje alespoň jednou měsíčně 82 % respondentů. A nejde jenom o zábavu, jako jsou třeba nahraná videa z hraní her, která jsou velmi populární, ale roste zájem i o vzdělávací obsah a recenze produktů.

KE STAŽENÍ: Ericsson ConsumerLab TV and Media report (v angličtině)

ericsson-tv-and-media-675

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .