Pražská a středočeská regionální televize představila orientační hodnoty sledovanosti, které získala z dotazníkového průzkumu MML-TGI agentury Median. Alespon jednou týdně si PRAHA TV naladí přibližně 497 tisíc lidí. Minimálně jednou denně se na vysílání této stanice podívá 294 tisíc lidí, uvádí průzkum MML.
Denní a týdenní sledovanost v Praze a Středočeském kraji
Tyto hodnoty pochopitelně nejsou statisticky srovnatelné s elektronickým měřením sledovanosti, které provádí Nielsen Admosphere. Dotazníkový průzkum může ukázat alespoň orientační znalost značky a velmi hrubý odhad sledovanosti.
Na základě tohoto odhadu je denní sledovanost TV PRAHA v Praze a Středočeském kraji teoreticky vyšší než u zpravodajského kanálu ČT 24. Statistický ukazatel daily reach (sledoval včera) udává u TV Praha hodnotu 294 tisíc diváků, zatímco u značky ČT 24 deklaruje pravidelnou denní 230 tisíc lidí denně, tedy alespoň podle zmíněného průzkumu MML-TGI.
Z pohledu odborníka je ale potřeba opakovaně zdůraznit, že tyto hodnoty nelze nijak srovnávat s elektronickým peoplemetrovým měřením, jelikož se jedná o dva zcela odlišné průzkumy. Elektronické měření je jednotnou měnou sledovanosti na televizním trhu, zatímco dotazníkový průzkum MML-TGI je především studie o spotřebě více než 300 druhů výrobků a služeb a 3 000 jednotlivých značek. Slouží zejména jako zdroj k vydefinování cílových skupin.
Přechod na DVB-T2: Satelitní operátoři neuspěli s připomínkami, reagují na sporné body
Česká asociace satelitních operátorů zareagovala na vypořádání svých připomínek k Technickému plánu přechodu. Ani jedna z připomínek asociace nebyla předkladatelem akceptována, což mělo za následek adresování dalšího dopisu s komentářem k vzniklé situaci.
....Televize by se ráda zapojila do peoplemetrového měření
Ředitel a spolumajitel TV Praha Přemysl Svora na dnešním setkání s novináři připustil, že jeho televize by se ráda stala i součástí peoplemetrového měření. Zatím je ale podle něj problém s regionalizací, jelikož průzkum na současném vzorku nedokáže dostatečně přesně změřit sledovanost regionálních televizí.
„Do elektronického měření se zapojíme zřejmě příští rok, prozatím čerpáme data z dotazníkového průzkumu MML-TGI,“ uvedl Svora.
Petr Dvořák varuje před ohrožením volného televizního příjmu
Česká televize může přijít až o 400 milionů korun ročně, pokud dojde k avizovaným změnám v odpočtu DPH. Český rozhlas se rovněž připravuje na nové poměry a chystá propouštění.
....Svora: V roce 2019 plánujeme přechod na HD a HbbTV
Regionální PRAHA TV chystá v příštím roce i technologické inovace. Důležitý z hlediska kvality obrazu bude přechod na HD rozlišení a spuštění HbbTV aplikace. Vše ale závisí na tempu přechodu na nový vysílací standard DVB-T2. Hnacím motorem přechodu by měla být veřejnoprávní Česká televize, která připouští, že by mohla stávající vysílání DVB-T vypnout dřív než původně plánovala.
Po programové stránce se pražská televize i nadále hodlá zaměřovat na zpravodajství, publicistiku, rozhovory a dokumenty. Bulvární magazíny produkovat neplánuje. V jejím vysílání by se však mohly objevit i některé nové tváře. Jména ale šéf televize nechtěl konkretizovat, jelikož jednání ještě nejsou uzavřena.