Na úterním setkání s novináři přiblížila televize Prima své úspěchy na poli HbbTV. Přinášíme bližší pohled na data, která byla prezentována. Vysoký úspěch slaví v HbbTV videoobsah pro dětské diváky, čímž jim Prima nabízí nadstavbu.

Daniel Grunt. Foto: FTV Prima
Pojem „červené tlačítko“ je známější než „HbbTV“
FTV Prima promovala červené tlačítko v silné kampani s Karlem Voříškem. A na diváky měla silný účinek, zatímco pojem „HbbTV“ zná jen 30 % majitelů televizoru, označení „červené tlačítko“ ve spojení s televizním vysíláním zná 74 % dotazovaných. Přímo ve vysílání jej potom zaznamenalo 24 % respondentů, z nichž 59 % jej využilo.
Kampaň byla součástí snahy „edukovat trh a inzerenty“, jak uvedl Daniel Grunt, ředitel Prima On-line. Zároveň podotknul, že červené tlačítko na obrazovkách ruší pouze 11 % diváků (určitě ano – 3 %), 70 % diváků toto sdělení neruší.

Hybridní televize má nyní potenciálně dosah na 1,3 milionu diváků
Skupina FTV Prima dnes ukázala data týkající se postupného rozvoje platformy HbbTV, která je divákům známá jako „hybridní televize“. Jde o konzumaci obsahu přímo prostřednictvím televizního přijímače připojeného k internetu.
....Klienti na českém trhu postupně objevují výhody HbbTV, v letošním roce překoná Prima 100 objednaných kampaní (do konce srpna jich bylo 96). Klienti se rekrutují z řad automotive, retail či telekomunikací. Jedním z nejaktivnějších klientů bylo O2, které si objednalo 8 kampaní.
Nejvyšší výtěžnost ze všech formátů má Switch-in/Synchro (64 % ze všech HbbTV formátů) s proklikovostí 1,5 % (pro srovnání, u online kampaní se považuje za úspěšnou okolo 0,5 %). Využívaným doplňkem je „Button menu“ s fixní dobou na jeden týden a proklikovostí 2,3 %.
Aplikace Letáky 2.0 má uživatelům přinést větší pohodlí, u některých detailnějších letácích totiž bylo obtížné číst zobrazené informace. Novinkou je tak například lupa, umožňující přiblížení si informací.

Infografika k HbbTV. Autor: FTV Prima
Dětský obsah u diváků boduje, v HbbTV jej Prima využívá jako doplněk
Velkou oblibu u diváků má dětský a akviziční obsah, který přesahuje 60 % podílu zhlédnutí v HbbTV. Úspěšná je například Včelka Mája – Nová dobrodružství (94 % podíl video views v HbbTV), Chlupatá rota (93 % podíl VV v HbbTV) a Lego příběhy (88 %). U diváků je vyhledávaná Hvězdná brána či RE-PLAY.
Na hlavním kanále skupiny Prima je tvorby pro dětského diváka spíše poskrovnu, ranní Primáček je tedy doplněn online obsahem i přes HbbTV. Dětský obsah tvoří významnou část konzumace videí.