Společnost FTV Prima požádala České Radiokomunikace o uzavření smlouvy o šíření digitálního vysílání programu TV Prima a jejího chystaného druhého programu prostřednictvím multiplexu 2 Českých Radiokomunikací. Televize Prima se tak v tomto multiplexu zařadí po bok TV Nova a Nova Cinema. České Radiokomunikace připravují do konce roku 2008 zvýšení pokrytí digitálním vysíláním těchto dvou programů na více než 50% obyvatel České republiky.Zařazení Primy do multiplexu ČRa je poměrně překvapivé, jelikož tato televize byla v minulosti vlastnicky spřízněna s provozovatelem jiného multiplexu – společností Czech Digital Group – kde vysílá dodnes. Jak ale v tiskové zprávě vysvětluje mluvčí TV Prima Jana Kocová, zařazením do multiplexu ČRa odstraní Prima deficit v pokrytí, který měla v analogu v porovnání se svými konkurenty – Novou a Českou televizí. Multiplex 2 se současnými analogovými televizemi, i veřejnoprávní multiplex České televize a Českého rozhlasu budou mít téměr totožné pokrytí protože budou vysílat ze stejných stanovišť.
Vysílací síť společnosti Czech Digital Group, kde Prima dnes vysílá, se tak otevře novým televizím. Již dnes se jejím přostřednictvím šíří DVB-T signál zpravodajské televize Z1, hudebního Óčka, a dalších stanic. V multiplexu Českých radiokomunikací dochází k finalizaci jednání ohleně celé kapacity multiplexu a po rozhodnutí TV Prima je jasné, že v něm bude pět stanic – TV Nova, Nova Cinema, TV Prima, Prima klub a nová plnoformátová TV Barrandov, která startuje od ledna 2009. Konečné pokrytí multiplexu 2 dosáhne 95 % obyvatel České republiky.
„Jsme rozhodnutím Televize Prima velice potěšeni a věříme, že splníme všechna očekávání Televize Prima v souvislosti s digitalizací jejího vysílání a přispějeme k výraznému zlepšení pokrytí obyvatelstva signálem obou jejích programů,“ říká v tiskové zprávě Jane Hannah, generální ředitelka Českých Radiokomunikací. „Bylo to pro nás tržní rozhodnutí, České Radiokomunikace jsou silným hráčem a nabízejí kvalitní pokrytí digitálním signálem, díky kterému se prakticky ihned dostaneme k 5 milionům diváků v ČR. V neposlední řadě je toto řešení nejlepší nejen pro naše diváky, ale i pro celý proces digitalizace v České republice,“ dodává Marek Singer, generální ředitel FTV Prima.
Doporučujeme
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
© Copyright RadiaCZ s.r.o., IČO: 06533434, Sídlo: Koperníkova 794/6, Vinohrady, 120 00 Praha 2