Prima se vzchopila, zpravodajství není levnou náhražkou

prima_novezpravyS velkými očekáváními jsem usedal v neděli 11. července v 18:55 k obrazovkám televize Prima. Asi víte, proč. Ano, právě v tento den spustila televize Prima novou podobu svého hlavního zpravodajství. Má tajná očekávání dokonce předčila. První nástin Prima odtajnila už v sobotních Zprávách. Mé dojmy byly mírně rozpačité, tmavě zelená (či tyrkysová) barva není zcela typickou barvou, čekal jsem spíše modrou či červenou. Když jsem však viděl novou znělku, byl jsem rozhodně spokojen. Znělka skutečně profesionální, na úrovni. Místo (s odpuštěním prosím) amatérských bublin, které jsem vídali ještě v sobotu.

Dynamika a kompaktnost grafiky hlavní zpravodajské relace mluví za vše. Televize Prima přestala šetřit na výkladní skříni každé plnoformátové televize. Český divák žádá kvalitně provedené zpravodajství. Rovněž stopáž se prodloužila a stanice můžete jít více pod povrch událostí dne. Krimi zprávy už nemají jen mizivých sedm minut, ale téměř dvojnásobek. Formát u diváků sklízí úspěch, na Slovensku se rozbíhal pomalu, ale nyní si vydobyl silnou pozici.

Velmi vydařená je znělka sportovní relace. Hlavní aktéři (fotbalista, basketbalista a tenista) jsem skvěle začleněni do dění… jen mi chybí hokejista, no třeba přijde v zimě. (Anebo jsem nepozorný divák a nevšimnul jsem si). Počasí je i nadále popelkou, jingl opět na výbornou. Osobně informace o počasí nevyhledávám, takže mi je poměrně jedno, jak informace o počasí vypadá.

Než se dostanu k VIP zprávám, zastavím se u studia. Prima v něm rozmístila několik velkoplošných televizí, ty jsou pověšeny buď přímo za moderátory, nebo po stranách stolu. Moderátoři nyní užijí v práci i tělocvik, protože musí opouštět svůj moderátorský pultík a s reportéry z terénu se spojují ve stoje. Studio dle mého názoru vychází (anebo se alespoň z rychlíku inspirovalo) ze zpravodajského studia slovenské komerční televize JOJ, také ona používá jedno studio s barevnými variacemi. Přesto mu nic na půvabu neuškodí.

A nyní k VIP zprávám, ty bezesporu slouží jako náběhová křivka pro hlavní vysílaný program. Musím podotknout, že délka necelých deseti minut je málo. Ovšem je pravda – kde brát čas? Přiznávám, že podobné formáty mne nechávají chladným a nijak je nevyhledávám. Přesto jsem se zájmem podíval. Grafika nepotřebuje komentáře – na jedničku. Na internetu jsem na Ivanu Gottovou četl spíše negativní reakce, osobně si myslím, že počáteční nervozita přejde. Je milou a příjemnou průvodkyní pořadu a časem určitě všem ukáže, že je dámou na svém místě. Místo asertivního a vlezlého stylu vsadila na přívětivou tvář, myslím si, že Prima zvolila dobře – nejen kvůli osobnosti samotné. Je s podivem, že se Prima nechala předběhnout TV Barrandov.

I diváci z prvních dojmů nové zpravodajství přijaly. Televize Prima se pochlubila výsledky sledovanosti. Pondělní Zprávy TV Prima v cílové skupině 15+ sledovalo 32,85% diváků, Krimi Zprávy získaly podíl 24,6%. V první půlhodině zpravodajské hodiny (19-20) byla Prima trhovým lídrem. VIP zprávy zdvojnásobily podíl, kterého Prima dosahovala v minulosti s multireprízovými sitcomy (Chůva k pohledání, Přátelé), desetiminutovku zhlédlo 18,73% dospělých diváků.

Co dodat závěrem? Televize Prima přišla se žádaným moderním formátem 16:9 (konečně !) a nabídla velmi zajímavou grafiku i příjemné zpravodajské studio. A děkuji všem, že přestali na zpravodajství šetřit tak viditelně… ;-). Grafika určitě vydrží dlouho, celé Zprávy TV Prima jsou nyní konkurenceschopné. Přejme Primě, ať se jí daří a její diváci jsou spokojeni.

krimi_sport_pocasi_vip_pas

Autor článku:

Komentáře (8)

  1. Agent009

    Taky jsem pro, aby se vrátili k moderovanýmu počasí. To, co tam prezentují teď jako počasí, je dost děsný (nemyslím graficky, ale obsahově). Podle mého názoru každého zajímá, jaké bude počasí a měl by tuto informaci dostat stejně kvalitně, jako všechny ostatní.

  2. xsc

    Také si myslím, že současné 2 obrazovky s počasím naprosto neodpovídají zbytku zpravodajského bloku. Prima se bude muset k moderovanému počasí vrátit, jestli to myslí se zpravodajstvím vážně. Jeho zrušení byl zřejmě čísi momentální nápad, jak rychle ušetřit peníze, ale výsledek je strašný a předpokládám, že ona úspora bude v rozpočtu zcela zanedbatelná.
    Výsledná podoba zpravodajského studia je po dlouhé době něco, co se Primě povedlo

    1. Daniel Čermák

      taky si myslím, já bych možná i to obrazový počasí nechal ale chce to rozšířit o hodně například o počasí v jednotlivých krajích apod. samozřejmě i snímky z družice atd. :-) moderátor by pak ani nebyl potřeba, nebo doplnit čteným komentářem někoho z moderátorů hlavních zpráv :-)

  3. Maxx

    Souhlasím, Prima by se zase měla vrátit ke klasickému Počasí. Vždyť Tina Pletánková nebo Romana Vítová byly jedny z hlavních a nejzapamatovatelnějších tváří Primy, i když vysílaly jen 5-minutový pořad. Jinak grafiku i studio zpravodajského bloku chválím! Prima potřebovala zrušit to, co zavedl pan Zuna, protože to bylo děsné. Ještě jak všude prohlašoval, že je třeba šetřit a že je vše ve zpravodajství uděláno levně! Teď máme konečně i my v České republice zprávy, které se po vizuální stránce mohou rovnat se západem. ČT a Nova i přes neustálé změny a chvástání jsou daleko za Primou. Teď ještě vylepšit zprávy, aby nebyly plné zbytečných reportáží ve stylu publicistiky „pro lidi“, ale trochu více informovat o dění ve světě a určitě si odpustit regionální plky o hořící garáži v Ludgeřovicích. Ale to přijde časem…

    1. SETI72

      Mně se nezdá vizuální podoba TN na Nově špatná, jen to není zrovna originální (SkyNews?). To ČT má a vždy měla grafiku nemastnou – neslanou. Ti mi nikdy světoví nepřišli.

      Prima se ale vyšvihla, to jsem teda doslova zíral.

    2. xsc

      Je potřeba připomenout, že to, co zavedl Zuna, bylo ještě pořád mnohem lepší než tomu předcházející virtuální studio. Problém Primy je v tom, že vlastně neví, co chce. Ještě před nedávnem šly zvěsti o tom, že by zpravodajství mohli zrušit úplně, výsledkem bylo zrušení počasí. Po čtvrt roce vyrobí komplet nové zpravodajské studio, rozsah zpravodajství zvětší, ovšem, jak se ukazuje, nemají pro něj pořádnou náplň. Takže si nejsem jist, že ty „regionální plky o hořící garáži“ časem zmizí. Pokud budou investice do zpravodajství nadále tak nahodilé, zbyde jen to hezké studio, ale se slabým zpravodajstvím.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .