Nový dokumentární kanál Prima ZOOM, ze stáje komerční televizní skupiny číslo dvě, se podle očekávání uvedl nadprůměrnou sledovaností. V pátek dosahoval podíl na publiku přes dvě procenta, v sobotu a v neděli už atakoval pětiprocentní hranici. V užší cílové skupině diváků od 15-54 let dokonce tuto hranici překročil.
Dostatečný zájem diváků
Vedení FTV Prima tak má prozatím důvod ke spokojenosti. Nový produkt na trhu vyvolal dostatečný zájem diváků, a pokud se jej podaří udržet, tak i nižší hodnoty by dopomohly Primě k úspěšnému prodeji reklamního času podle sledovanosti z peoplemetrů. Prozatím ale FTV Prima hodlá program ZOOM obchodovat podle pásmového ceníku reklamy. Pokud nový kanál ve třech po sobě následujících měsících dosáhne průměrného podílu na publiku přes jedno procento, bude jej FTV Prima obchodovat na základě ceny vyjádřené přesnou sledovaností z peoplemetrů.
Odvysílané dokumenty rotují průběžně, ne však ve smyčce
Vedení FTV Prima proti původním předpokladům nakonec nepřistoupilo k vysílání tříhodinové smyčky dokumentů, ale bude průběžně rotovat v programu dosud všechny odvysílané pořady. V denním a nočním čase tak Prima uvede dokumenty, které již byly odvysílány, a hlavní vysílací čas mezi 20. a 23. hodinou večerní obstarají premiéry nových dokumentů.
Server Digizone.cz o víkendu zveřejnil podrobná data sledovanosti, které mu poskytla mediální agentura Atmedia. V pátek byl průměrný podíl na publiku ve výši 2,5 procenta, v sobotu byl podíl těsně pod pěti procenty na hodnotě 4,94. V neděli byla tato hodnota velice podobná – 4,65 procent.
Prima ZOOM může být zajímavou alternativou k ČT 2
Nový kanál ze stáje FTV Prima může být velice zajímavou alternativou k veřejnoprávní Dvojce. Jak se v prvních dnech ukázalo, Prima ZOOM může mít potenciál přilákat nové diváky ke sledování dokumentů – zvláště pak ty, kteří nesledují kabelové a satelitní stanice. Sledovanost dokumentárních pořadů na ČT 2 ve víkendových dnech výrazně neklesla, tudíž se ukazuje, že programy obou stanic mohou oslovit různé skupiny diváků a koexistovat vedle sebe.
Včera jsem to poprvé pustil a zhrozil jsem se. Jakási maškaráda s dinosaury , o kterých
prakticky nic nevíme, takže kopie evoluční sračky a potom nějaká tsunami. Málem jsem
televizi poblil. Nekonečné vysílání o těchto pitomostech jede na satu na padesáti
programech. Bohužel konzumní divák polkne cokoli.
Zoom se ke Dvojce ani nepřiblíží.