Nejznámější česká hudební televize Óčko po devíti letech mění generálního ředitele. Jiřího Balvína střídá Štěpán Wolde, který stanici obchodně podporoval v roli šéfa agentury Atmedia, čímž zlepšil její hospodaření. Wolde dál povede i agenturu Media One, kterou sám vlastní.
Wolde opouští Atmedia, dál povede Media One
Výměnu na postu generálního ředitele hudební televize potvrdila i mediální skupina Mafra, která Óčko vlastní. „Štěpán Wolde je osoba s velkými zkušenostmi v oblasti televizního obchodu a marketingu a pro naši mediální skupinu je ideální osobou pro novou éru rozvoje televize Óčko,“ sdělil mluvčí skupiny Mafra Roman Latuske.
Výměna Jiřího Balvína byla na spadnutí delší dobu. O převzatí Óčka měla totiž zájem i mediální skupina Lagardere, která vlastní například rozhlasové stanice Frekvence 1 a Evropa 2. President české pobočky Lagardere Michel Fleischmann pro ekonomický deník E15 řekl, že se obě strany nedohodli především na ceně. Pokud by Lagardere převzala televizi Óčko, přirozeně se očekávala i výměna vedení této televize.
Televize zlepšila hospodaření, ale je ve ztrátě
Generální ředitel Jiří Balvín vedl Óčko od roku 2003. Předtím byl generálním ředitelem České televize. Jeho příchod do Óčka byl poměrně překvapivý, televizi ale pomohl. Ztrátová stanice našla nového investora, zlepšila hospodaření, nastala konsolidace. Významným úspěchem managementu Jiřího Balvína byl i zisk jedné ze šesti licencí pro celoplošné digitální vysílání. Óčko mělo nárok na tzv. kompenzační licenci a garantovanou pozici v jednom z DVB-T multiplexů. Televize ji ale nikdy neuplatnila, neboť později upustila od nákladného terestrického vysílání. Nyní působí zkušebně v multiplexu 4 společnosti Digital Broadcasting a zvažuje přechod do multiplexu 3, kde by televize využila část vysílačů Českých Radiokomunikací.
Jak ale připomněl server Mediář.cz, provozní společnost televize Óčko v posledních tří letech nehospodařila nejlíp. V roce 2009 dosáhla ztrátu 29 milionů korun, o rok později ji snížila na tři miliony korun. Zlepšení hospodaření souviselo právě s opuštěním nákladného terestrického vysílání v DVB-T. Tržby televize meziročně vzrostly o 10 milionů na 120 milionů Kč. Mediář.cz připomíná, že pozitivní vývoj tržeb vlastníci stanice přisuzují loňskému uzavření smlouvy právě s agenturou Atmedia o prodeji reklamního času, kterou vede Štěpán Wolde. Óčko se díky tomu poprvé dostalo do peoplemetrového měření sledovanosti.
Pohled na nový web televize Óčko, který by měl být spuštěn v průběhu nejbližších měsíců. Screenshot: Mafra / RadioTV
Jiří Balvín povede speciální projekty
Dosavadní ředitel Jiří Balvín bude v televizi působit dál, měl by dohlížet na speciální projekty. Stanice se pod novým vedením zaměří na nové programové prvky, rozšíření marketingu směrem k nejmladší cílové skupině a hodlá posílit obchod pro přímé klienty. Televize prozatím zachová i programově obtěžující noční textovou seznamku a chat, z něhož plynou dodatečné příjmy z placených SMS zpráv.