Skylink má nový ceník, za dva roky zvýšil cenu základních balíčků o více než 100 procent

Základní programový balíček satelitní služby Skylink i letos podraží. Od 1. dubna stoupne z 55 korun na 70 korun měsíčně. Roční paušál se zvýší z 935 Kč na 1070 Kč, případně na 1680 Kč za dva roky. Za poslední dva roky jde o zdražení základního poplatku přesahující 100 procent.

Cena před dvěma lety byla na úrovni 33 korun. Poplatek se týká pouze zákazníků, kteří využívají satelit pro příjem základních programů.

Ilustrační foto - fotobanka Thinkstock

Ilustrační foto – fotobanka Thinkstock

Základní balíček nově v ceně 1070 korun ročně

Růst ceny za příjem základních programů ze satelitu se pravidelně upravuje. Zatímco zprvu se cena servisního poplatku upravovala pouze v řádech jednotek korun (z 29 na 33 Kč měsíčně), loni došlo k výraznějšímu zvýšení z 33 a 55 Kč měsíčně. A výrazně stoupal i roční paušál, ze 498 na 935 korun. Nynější nárůst ceny je mírnější – z 55 Kč na 70 Kč měsíčně a z 935 korun na 1070 Kč ročně. Při platbě na dva roky zaplatí klient 1680 korun.

Poplatek jsou nuceni platit pouze ti diváci, kteří chtějí svůj satelitní přijímač využívat ke sledování základních českých a slovenských programů. Týká se to tedy pouze těch, kdo používají satelit jako alternativu ke standardnímu terestrickému příjmu například v místech, kde není signál DVB-T dostatečný.

Skylink původně nabízel dlouhodobý příjem základních stanic zdarma

Pokud jste se stali klienty některé z těchto dvou platforem před 4 a více lety, mohla vás zlákat nabídka „doživotního příjmu“ českých a slovenských programů ze satelitu zdarma. Zaplatili jste pouze pořizovací cenu přístupové karty, která vyšla na několik tisíc korun. Platformy Skylink a CS Link byly totiž ideálním doplňkem televizního příjmu v místech, kde nebyl dostatečný signál DVB-T.

Po několika letech, a hlavně díky vstupu lucemburské skupiny M7 do české a slovenské satelitní služby, se situace postupně začala měnit. Vedení platformy v čele s Jaromírem Glisníkem našlo způsob, jak zpoplatnit i ty klienty, kteří měli doposud příjem zdarma. Byl zaveden tzv. „servisní poplatek“, který měl mimo jiné pokrýt náklady na správu karet a provoz klientského centra.

satelit-651

Postupné zdražení servisního poplatku Skylinku ukazuje, jak zrádné je nabízet služby „zdarma“

Příběh servisního poplatku satelitní služby Skylink názorně ilustruje, jak zrádné je nabízet a slibovat služby „zdarma“. Provoz satelitní televize není v našich podmínkách vůbec levnou záležitostí a jako takový jej nelze nabízet klientům úplně bez poplatku. Ti, kdo se v předchozích letech nechali zlákat na satelitní televizi „zdarma“, mohou být kvůli stoupajícímu servisnímu poplatku právem rozhořčeni.

Přečtěte si názor k postupnému zvyšování servisního poplatku satelitní televize Skylink

Většina klientů ke konkurenci neodešla

Skylink byl sice pro tento krok terčem ostré kritiky z mnoha stran včetně nespokojených klientů i regulačních institucí. Důvodem byly právě dlouhodobé proklamace bezplatného příjmu satelitní televize, které se u některých distributorů objevily dokonce i těsně před zavedením servisního poplatku. Zde je potřeba připomenout, že Skylink dal každému klientovi čas přejít na jiný způsob příjmu televize.

Pokud klient nechtěl platit servisní poplatek, mohl přejít na bezplatný příjem na běžnou anténu nebo případně získat levnější služby od konkurence. Trh se však zásadně proměnil ve smyslu, že už nebyla k dispozici varianta bezplatného příjmu všech základních programů satelitní televize. I proto většina z více než jednoho milionu klientů zůstala u platformy Skylink a právě to byla důležitá součást strategie.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .