Dlouhodobá přítomnost hudební televize Šlágr jakož i vznik její slovenské obdoby Senzi TV přináší zajímavé poznání. Obsah, který u nás donedávna nepřinášely ani veřejnoprávní televize, dnes zažívá svůj opravdový boom. Přitom, když se o podobné stanici kdysi diskutovalo jako o možnosti dalšího programu televize veřejné služby, byly zde slyšet hlasy o neudržitelnosti podobného vysílání pro cílovou skupinu starších diváků.
Přitom šlágry v televizi mohou slavit úspěch až do té míry, že česká Šlágr TV zanedlouho spustí svůj druhý kanál. Přitom celý projekt vznikl v podstatě náhodou. Kabelová a satelitní „lifestylová“ televize STiL nabídla týmu kolem Karla Peterky a jeho společnosti Česká muzika možnost vytvořit programový blok, který by byl kombinací telenákupu a hudebního vysílání pro starší diváky. Nakonec se vysílání Šlágru v programu STiL TV rozrostlo do té míry, že tato značka svého hostitele úplně pohltila. Televize STiL dnes už neexistuje, zato TV Šlágr funguje velice úspěšně.
Přitom v sousedním Německu mají podobné stanice dlouholetou tradici a objevují se dokonce i v placených platformách. Když se ale redaktoři jednoho slovenského deníku dotazovaly bývalého vedení Slovenské televize, zda by nemělo zájem vytvořit podobně zaměřený program, odpovědí bylo, že podobné vysílání pro starší diváckou skupinu by nebylo dlouhodobě rentabilní. Co na tom, že mělo jít o televizi veřejné služby…
Nakonec se této role zhostila soukromá sféra. A úspěchem Šlágr TV se inspirovala i slovenská televizní skupina Joj, která nedávno postavila svůj nový kanál SENZI TV. Už samotný název navazuje na kdysi veleúspěšný pořad Slovenské televize Senzi Senzus. Úspěch sice není zaručen, ale expanze tohoto formátu na další kanály naznačuje, že jeho potenciál je větší, než jsme čekali.