V posledních dnech prosákly do médií informace, že nejmladší slovenský sportovní kanál Slovak Sport TV by se mohl stát součástí portfolia Joj Media House, vlastnické skupiny slovenské televize Joj. Ta sice plánuje letos spustit třetí kanál orientovaný na zpravodajství a lifestyle. Kvalitní sportovní kanál by ale rovněž byl vhodným doplňkem.
Slovak Sport TV důstojně nahradila zaniklou Trojku
Zaprvé je nutno na tomto místě poblahopřát řediteli Slovak Sport TV Róbertu Gregušovi, že se mu za několik málo měsíců povedlo vytvořit a uvést na trh kvalitní produkt. Slovak Sport TV víc než důstojně nahradila na slovenském trhu zaniklou veřejnoprávní Trojku a není divu, že je nyní v hledáčku jedné z největších televizních skupin u našich východních sousedů. Slovak Sport sice nekontroluje práva na hokejové nebo fotbalové soutěže, výrazně ale hodlá promluvit do dění na tenisovém poli.
Skupina Joj ale kontroluje internetová práva pro řadu domácích soutěží a produkuje přenosy prakticky ze všech důležitých sportovních události, které se na Slovensku hrají, vyjma ruské hokejové ligy KHL. Začlenění Slovak Sport TV do portfolia Joj Media House by tak mohlo být logickým propojením zmíněných aktivit z obou stran.
Joj může díky sportovnímu kanálu lépe konkurovat Markíze
Jojka by tímto krokem mohla konkurovat i skupině Markíza, která patří pod provozovatele Novy, společnost CET 21. Ta na slovenském trhu kromě programu Markízy, Doma a kanálu pro muže DajTo nabízí i svůj česko-slovenský sportovní kanál Nova sport, který vlastní práva pro atraktivní soutěže v obou částech někdejší federace. Jojka by tak díky akvizici Slovak Sport TV měla v portfoliu silnější konkurenční nástroj vůči Markíze, která neprovozuje vlastní sportovní program. Navíc by Slovak Sport TV získala důležitého investora pro svůj další rozvoj a stala by se klíčovým hráčem na slovenském trhu při licitacích o vysílací práva pro důležité sportovní akce v dalších letech.