Elektronické měření televizní sledovanosti, tzv. peoplemetry, slaví na českém trhu své 16. výročí. Nynější realizátor průzkumu, společnost Mediaresearch, toto výročí veřejně připomene ve čtvrtek 20. června 2013. Pokud se budete pohybovat v centru Prahy a vyskytnete se v okolí oslav, můžete se zakousnout do opravdového koláče sledovanosti.
Oslava výročí peoplemetrového projektu je pokračováním vzdělávací kampaně, kterou výzkumná agentura Mediaresearch zahájila na podzim loňského roku spuštěním webu o peoplemetrovém měření – www.peoplemetry.cz. Maskotem kampaně je Standa Peoplemetrák.
Předsedkyně představenstva společnosti Mediaresearch Tereza Šimečková vysvětluje, proč se její společnost odhodlala k veřejné oslavě peoplemetrů prostřednictvím skutečných koláčů pro kolemjdoucí. „V současnosti, kdy nás média obklopují téměř na každém kroku, považuji vzdělávání v mediální oblasti za důležité. Čísla z peoplemetrového měření jsou důležitá pro tvorbu televizních programů, a proto bychom nejenom televizním divákům rádi vysvětlili, co se za takzvanými koláči sledovanosti skrývá,“ uvedla Šimečková.
Zadavatelem elektronického výzkumu sledovanosti je Asociace televizních organizací. Realizátorem průzkumu je právě společnost Mediaresearch, která tento výzkum v České republice zajišťuje posledních deset let. Od začátku letošního roku spustila další fázi projektu, která potrvá nejbližších pět let.
Asociace televizních organizací ale musí čelit rozčlenění trhu na dvě skupiny. Česká televize, FTV Prima a vybrané menší stanice a komunikační agentury i nadále spoléhají na průzkum realizovaný společností Mediaresearch. Nejsilnější hráč na televizním trhu, televize Nova společně s agenturou Médea a televizí Barrandov nicméně připravují paralelní průzkum. Pro tento účel vzniklo Sdružení pro měření sledovanosti, které bude mít vlastní peoplemetry. Na českém trhu tak budou od roku 2014 dva různé průzkumy a dvojí data sledovanosti.