Skupina Nova zveřejnila na letošní tiskové konferenci k podzimnímu programu i srovnání podílu na sledovanosti (share) mezi skupinami Nova a Prima v prvním pololetí 2017. Hodnoty ukazují na stále silnou pozici hlavního kanálu TV Nova u velké části českých diváků.
Trend z prvního pololetí 2016 se potvrdil i v letošním roce
Zaujala především skutečnost, že hlavní kanál TV Nova má v klíčové cílové skupině diváků 15-54 let vyšší podíl na publiku než všechny programy skupiny Prima dohromady (!). V celodenním měření oslovila Nova v prvním pololetí 2017 v průměru 23,8% diváků u televize, přičemž skupina Prima měla podíl 20,8% diváků – viz tabulky pod článkem.
V hlavním vysílacím čase mezi 19. a 23. hodinou byl souboj vyrovnanější, ale i v tomto případě hlavní kanál Novy překonal podíly všech programů skupiny Prima (28,2% k 24,0%).
Nejde přitom o ojedinělý jev. Hlavní kanál Novy překonával všechny programy Primy v podílu na publiku i v prvním pololetí 2016.
Dominance Novy přitom neznamená, že by Prima přinášela horší program. I hlavní kanál Primy má své dlouholeté programové pilíře a věrné publikum. Prima to letos to dokázala například u povedeného seriálu Temný kraj, předtím se seriálem Vinaři, dokazuje to s Ohnivým kuřetem, Modrým kódem a dalšími projekty. Velmi dobrou odezvu u diváků mají i programy Prima COOL nebo Prima ZOOM.
Bohatší programová nabídka ve světle diváckých preferencí
Zaostávání Primy v celkových číslech tedy nutně nevypovídá o programových kvalitách, ale především o konzervativnosti tradičního českého diváka.
Běžný český divák byl v době analogové zvyklý na čtyři televizní programy. Nova tehdy ve sledovanosti jasně dominovala. V éře digitálního vysílání se výběr programů znásobil, ale Nova zůstala pro značnou část publika hlavní volbou.
V následujících tabulkách přinášíme srovnání podílu na publiku ve věkové skupině diváků 15-54 let. Tato skupina je z pohledu inzerentů klíčová. Data prezentovali zástupci Novy na tiskové konferenci a redakci RadioTV.cz je poskytlo tiskové oddělení skupiny Nova.
Podíl na publiku skupin Nova a Prima v 1. pololetí 2017
Share v cílové skupině 15-54 let | celý den | prime-time (19-23) |
---|---|---|
Skupina Nova | 36,6 % | 39,5 % |
Skupina Prima | 20,8 % | 24,0 % |
Podíl na publiku hlavních kanálů TV Nova a TV Prima
Share 15-54 | Celý den | Prime time (19-23) |
---|---|---|
TV Nova (hlavní kanál) | 23,8 % | 28,2 % |
TV Prima (hlavní kanál) | 10,5 % | 13,8 % |
Podíl na publiku hlavního kanálu TV Nova a celé skupiny FTV Prima
Share 15-54 | Celý den | Prime time (19-23) |
---|---|---|
TV Nova (hlavní kanál) | 23,8 % | 28,2 % |
FTV Prima (všechny kanály skupiny) | 20,8 % | 24,0 % |
Tak mi pořád vrtá hlavou, proč se mi na mém setopboxu zobrazují všechny stanice s prvním písmenem názvu stanice již na PRVNÍ pozici názvu programové předvolby, ale NOVA tam má namísto toho vloženou na první pozici MEZERU a písmeno N je tak až na pozici 2. Díky tomu se mi při setřídění stanic dle ABECEDY zobrazí Nova vždy na prvním místě. Že by šlo o náhodu, tomu doopravdy asi nikdo nebude věřit. Spíš by mne zajímalo, na kolik tato ekvilibristika Novu přišla.