VIDEA UVNITŘ – Německými médii vládla tento týden zejména veřejnoprávní ZDF, v čele komerční pobočky zůstává Alexander Coridass, který je ve funkci od roku 1998 a zůstat by měl dalších pět let. Euro 2012 bude samozřejmě opět na ZDF. Sledovanosti bez překvapení dominovaly přímé přenosy závodů vozů Formule 1. Podívejte se spolu s námi na vybrané události z německého mediálního trhu.
Protože týden je nabitý událostmi i za hranicemi České republiky, přicházíme od tohoto týdne s novou pravidelnou rubrikou, která bude v úterý mapovat informace z Německa. Na závěr každého článku navíc přineseme grafy s výsledky sledovanosti a tabulku nejsledovanějších televizních pořadů. Věřme, že zde najdete zajímavé a podnětné informace.
Coridass zůstává ve funkci ZDF Enterprise dalších pět let
Alexander Coridass, prezident a výkonný ředitel společnosti ZDF Enterprises a mluvčí vedení, potvrdil setrvání ve své funkci řízení komerčních dceřiných společností ZDF v nadcházejících pěti letech, informovala o tom společnost v tiskové zprávě. Šestapadesátiletý člen nejvyššího vedení zastává post dokonce už od roku 1998. Pro německého veřejnoprávního provozovatele pracuje dokonce už od roku 1985, tehdy začínal jako expert na autorská práva.
Samotná společnost ZDF Enterprises byla založena v roce 1993 a jedná se o komerční odnož ZDF, tehdy byl Alexander Coridass zaměstnána jako vedoucí prodeje. „Pod vedením Alexadera Coridasse se ZDF Enterprises stala jedním z hlavních hráčů v celosvětovém televizním trhu a je extrémně dobře připravena na výzvy spojené s digitálním světem,“ prohlásil Markus Schächter, hlavní ředitel ZDF, zároveň ocenil jeho národní i globální zkušenosti a rozhled. Sám Coridass dodal, že je „potěšen důvěrou, kterou mu svěřili akcionáři„. Společnost ZDF Enterprises vykázala v minulém fiskálním roce tržby 58 milionů euro (cca. 1,450 miliard korun).
Staronový šéf komerční větve ZDF – Alexander Coridass. Zdroj: Archiv ZDF
EURO 2012 bude opět na ZDF
Německá veřejnoprávní média mají opět práva na vysílání zápasů EURO 2012, moderovat budou Katrin Müller-Hohenstein a Oliver Kahn, komentátorské duo mají možnost diváci sledovat už nyní při mezinárodních utkáních. Stejně jako před čtyřmi lety chystá ZDF velký zahajovací program, který má nabídnou opět něco nového a zajímavého. Bonusem je místo konání, se sportovní událost uspořádá Polsko.
Lidé nechtějí odchod Thomase Gottschalka
Jak už možná víte, Thomas Gottschalk, moderátor populární soutěžní hry „Wetten, dass...“ loni v prosinci oznámil, že v televizi ZDF končí, ačkoli má platnou smlouvu do konce roku 2012. Jeho počínání poznamenala tragická nehoda mladého soutěžícího poté, co při pokusu přeskočit s pružinami na nohách auta dopadl zády na zem a zůstal ležet, mladík si poranil páteř a ochrnul. Veřejnoprávní ZDF letos pořadem slaví 30 let, diváci mohou volit nejzajímavější okamžiky celé soutěže, poslední tři rozlučková vydání se startují 8. října letošního roku, definitivní konec je plánován na 3. prosince 2011.
Zpravodajský příspěvek ZDF o nehodě, která se stala při vysílání Wetten, dass…
Stanice Sixx si stále neujasnila cílovou skupinu
Televizní stanice pro mladé ženy s názvem Sixx, kterou provozuje ProSiebenSat.1 Group, si podle webu Quotenmeter stále neujasnila cílovou skupinu. Zatímco česká Prima Love ví, že cílí na ženy 15-44 let, německá Sixx prezentuje svou cílovou skupinu pokaždé jinak, vysílá přitom od 7. května 2010. V dubnu 2010 společnost tvrdila, že jí jsou ženy 20-39 let, jen několik dní po startu změnila názor a skutečně se jí staly ženy 14-39 let. Ve věkové kategorii 3+ jsou zahrnuty zhruba 82 miliony potenciálních diváků, v cílové skupině 14-49 let jich je 50 milionů. „Jádro“ diváček ve věku 20-39 let představuje jen 13 milionů. A tak se stále hledá, která skupina lze marketingově co nejlépe prodat a ve které lze prostřednictvím tiskové zprávy upozornit na lepší výsledky. Zatímco například české stanice prezentují výsledky zpravidla pro jednu hlavní cílovou skupinu, stanice Sixx každý den zveřejňuje čísla v té kategorii, kde je to pro ni nejvhodnější. Posuďte sami dle videa, pro jakou skupinu asi vysílají. Slepice ve videu prohlašují, že „konečně startuje televize pro ně„.
Zahajovací kampaň na podporu nového ženského kanálu Sixx loni v květnu.
Divačky patrně více zajímá programová nabídka, od září jim nabídne premiérová vydání seriálu Upíří deníky („Vampire Diaries„, vysílat je bude každý čtvrtek ve 21:45, jedná se o osmou sezónu. Původně seriál vysílala ProSieben, výsledky sledovanosti se ovšem nesetkaly s očekáváními.
Požár v ProSiebenSat.1
V úterý 23. srpna došlo k požáru ve vysílacím centru ProSiebenSat.1 a způsobil jisté drobné výluky v programu, následující den už diváci zhlédli běžný program bez výpadků. Stanice, které výpadek postihnul, se omluvily prostřednictvím teletextu. Důvodem byla závada a požár na elektroinstalaci a kabeláži.
Big Brother ztrácí dech, netáhne ani Bollywood
Zdá se, že německé verzi reality-show Big Brother dochází dech, letošní jedenáctá sezóna vykazuje jedny z nejhorších výsledků, krátce před koncem letní sezóny ztrácí diváky, což držitele licence společnosti Endemol rozhodně nepotěší. Rokování o pokračování v roce 2012 tedy zůstávají zcela otevřená. Například ve středu 24. srpna sledovalo show jen 5,9% ve skupině 14-49 let, což jsou pro denní střihový formát jedny z nejslabších čísee v posledních letech. Dosud bylo nejhorším číslem share 6,1%. Přitom loňská sezóna byla po páté vůbec nejúspěšnější, v průměru ji sledovalo 8,6% diváků, dokonce se díky úspěchu prodloužila o měsíc.
Koláč sledovanosti německých televizí za 34. týden, věková kategorie 14-49 let.
Stanice VOX sklízí úspěchy s americkými kriminálkami, Právo a pořádek: Zvláštní jednotka obětí zhlédlo 1,98 milionů diváků, v cílové skupině 3+, to představovalo share 7,2%, v cílové skupině 14-49 let to znamená číslo 920 tisíc při podílu 8,7%. Následující Anatomie lži (Lie To Me) si vybralo 8,8% diváků starších 3 let (950 tisíc), ve skupině 14-49 let byl podíl na trhu 7,1%.
Filmy z Bollywoodu na RTL II mnoho diváků nenadchly, snímek „Kabhi Khushi Kabhie Gham“ (přeloženo z hindštiny „Někdy štěstí, jindy smutek„) z minulého týdne zhlédlo jen 610 tisíc diváků, čímž stanice získala jen slabý podíl na trhu 2,5%, což je hluboko pod staničním průměrem.
Koláč sledovanosti německých televizí za 34. týden, věková kategorie 3+.
Nejúspěšnějším pořadem minulého týdne se v cílové skupině 3+ stal přímý přenos závodů Formule 1 z Belgie, RTL oslovila 3,91 milionu diváků (při podílu na trhu 41,9%), v hlavní cílové skupině 14-49 let se jedná o čí 2,7 milionu a podíl na trhu 40,4% (opět nejsledovanější pořad v této kategorii za celý týden vůbec).
RTL bodovala v tabulce TOP 20 s reality-show Farmář hledá ženu (sledovanost 1,97 milionu, share 20,8%), Sat.1 se dařilo s fotbalovým utkáním FC Curych vs. FC Bayern Mnichov (1,81 milionu a 16,2% // 2,09 milionu a 19,3%), špatnou volnou nebyl ani Mentalista (2,04 milionu a share 15,5%). Po přesunu se nadprůměrné výsledky daří získat seriálu Hawaii 5-0 (1,4 milionu / share: 12,90%), minulý týden uvedla TV Prima první díl.
Informace týkající se sledovanosti byly čerpány z internetových stránek http://dwdl.de a http://quotenmeter.de.