Společnost Mediaresearch dnes oznámila spuštění již čtvrtého projektu elektronického měření sledovanosti od roku 1997. Projekt zadává a financuje Asociace televizních organizací přes své členy. Ta primárně sdružuje Českou televizi, Primu a vybrané komunikační agentury, ovšem už bez Novy. Ta z asociace vystoupila a příští rok spustí své vlastní měření sledovanosti prostřednictvím sdružení, které spoluzaložila.
Peoplemetrové měření bude probíhat v rámci panelu s 1850 domácnostmi, sledováno bude tedy přibližně 4 200 osob. Díky nové technologii založené na principu audiomatchingu mají klienti od letoška k dispozici data o měření odložené sledovanosti televize – tzv. timeshift. Nově budou dostávat také údaje o sledovanosti televizního vysílání na počítačích v online archívech televizních stanic. Novinkou je i dodávka aplikace Online data, která zpřístupňuje data o sledovanosti téměř v reálném čase, dále dodávka analytického software na zpracování dat Kontinuálního výzkumu a dat výzkumu životního stylu.
Zveřejňování dat bude i nadále v kompetenci jednotlivých televizních stanic. Data bude v průběhu letošního roku odebírat i televize Nova, která ale připravuje paralelní měření sledovanosti. Nova kvůli tomu založila konkurenční Sdružení pro měření sledovanosti a vystoupila z Asociace televizních organizací. Toto měření hodlá spustit na jaře příštího roku 2014.