Satelitní televize od společnosti T-mobile zatím není na českém trhu natoliḱ úspěšná, jak by si její provozovatel představoval. I když se jedná pouze o virtuálního operátora a společnost nabízí satelitní komplety v akci, její služby si zatím objednalo pouze několik tisíc zákazníků. T-mobile proto připravuje novou reklamní kampaň i další akce.
Jen Chuck Norris diváky nepřitáhl
T-mobile svůj nový produkt propagoval prostřednictvím amerického herce Chucka Norrise, jež se objevil v televizních spotech i v billboardové kampani. Diváci si ale tuto kampaň nespojili se značkou T-mobile televize. I když spoty vyvolaly ohlas doma i v zahraničí, mnoho diváků si nevzpomnělo na produkt, který měl Chuck Norris vlastně propagovat. Služby T-mobile televize si objednaly pouze jednotky tisíc zákazníků. Deníku E15 to potvrdila mluvčí operátora Martina Kemrová.
T-mobile televize nenabízí vlastní programové služby. Jde o virtuální satelitní platformu, která přeprodává produkty operátora Skylink. Nabízí stejné programy i balíčky, jen pod vlastní značkou. Výhodou proti Skylinku je fakt, že T-mobile balíčkuje cenu satelitní televize společně se službami pevného a mobilního internetu nebo telefonování. Nabízí i vlastní brandované satelitní komplety, které dotuje a pronajímá divákům v ceně služby.
Platforma zatím nevyužívá synergie se Slovenskem ani Maďarskem
Nová platforma je na trhu pouze několik měsíců. Zatím ale nedokáže konkurovat zavedeným značkám jiných operátorů. Management T-mobile si od svého nového produktu sliboval, že přiláká několik desítek tisíc nových zákazníků. Zatím je zájem výrazně menší, částečně i kvůli tomu, že T-mobile nenabízí žádné exkluzivní programy ve své nabídce. Skupina Detsche Telekomu přitom provozuje televizní služby v několika zemích. Na Slovensku například její dceřiná společnost nabízí IPTV a satelitní televizi Magio. V Německu i Maďarsku operuje pod značkou T-Home. Není jasné, proč se ani jedna z těchto značek neobjevila na českém trhu.
Vzájemná synergie s partnerskými operátory by ale mohla posílit pozici T-mobile televize i v České republice. Tuzemská platforma by si prostřednictvím Skylinku mohla zaplatit alespoň částečný pronájem kapacity na satelitní pozici 23,5 stupně východně a nabídnout některé programy jen pro své diváky. K dispozici může mít několik zajímavých hudebních kanálů z Německa (skupina Deluxe Music) případně nabídnout společný produkt s Maďarskem a Slovenskem.
T-mobile má na Slovensku sesterskou platformu Magio Sat. V Německu a Maďarsku provozuje partnerská skupina podobnou platformu T-Home. Vzájemné synergie ale tyto společnosti nevyužívají. Foto: PR Slovak Telekom
Pomohly by T-mobile televizi vlastní kanály?
O podobný krok se nedávno pokusila rumunská platforma Digi TV, jež otevřela v Bratislavě sportovní kanál Digi sport pro Českou a Slovenskou republiku. Nabízí na něm exkluzivní fotbalové přenosy z anglické Premier League, jež následně vysílá i na dalších trzích, kde působí. Odkoupila i zápasy slovenské fotbalové reprezentace a tamní fotbalové soutěže. Podobný postup by byl pro českou pobočku T-mobile samostatně příliš nákladný. Pokud by ale spojila síly s ostatními operátory ve skupině Deutsche Telekomu, mohla by nabídnout zajímavý programový produkt i pro české diváky. Případně vytvořit ve spolupráci s tuzemskými distributory jiný monotematický program.
Je otázkou, nakolik by podobný postup pomohl k získání nových zákazníků. Většinu českých satelitních diváků si ale rozdělily čtyři dlouhodobě existující platformy. T-mobile televize tak může mít problém, pokud nenabídne konkurenčně zajímavý produkt, jež dokáže i dostatečně promovat. Jednu zajímavou novinku ale přece jen pro české diváky chystá – zatím však jen v technologické rovině.
Platforma hodlá dotovat LCD televize
Deník E15 uvádí, že k posílení zájmu hodlá T-mobile televize spustit v březnu další kampaň, v jejímž rámci uvažuje o nabídce extrémně levných LCD televizorů pro zákazníky. Pokud by se tato informace potvrdila, šlo by o zajímavou konkurenční výhodu. T-mobile totiž od Skylinku odebírá i balíček programů v HD rozlišení. Žádný z operátorů ale dosud nedotoval koncová zobrazovací zařízení pro své abonenty. Pokud by se tedy T-mobile rozhodl, že nabídne lidem nejlevnější LCD televize s možností HD příjmu ze satelitu, mohlo by to způsobit menší revoluci na trhu české satelitní televize. Ale jen do chvíle než by s podobnou nabídkou přišly i konkurenční společnosti.