Úterní speciální vydání Receptáře prima nápadů svojí sledovaností „válcuje“ reprízy talk show Haliny Pawlowské Banánové rybičky na prvním programu České televize. I tak si ale kanál ČT 1 minulý týden udržel náskok před Primou.
Prvnímu programu České televize se daří udržovat náskok před televizí Prima a minulý týden v podílu na trhu obhájil druhé místo hned za televizí Nova. V porovnání s předchozím týdnem si ale kanál ČT 1 pohoršil, zatímco podíl Primy stoupnul. Mírné zhoršení vykázala i Nova a program ČT 2, vzrůstající tendenci zaznamenaly kabelové a satelitní televize. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které dnes zveřejnila Asociace televizních organizací.
Slunce, seno konkurovalo Televizním novinám
Nově klesnul podíl o 0,75 procentního bodu oproti předchozímu týdnu, a dosáhnul 45,35 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ale polepšila na 50,20 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou Novy byly děti ve věku od čtyř do 14 let (v prime timu u nich Nova dosáhla podílu přes 55 procent). Dětského diváka Nova částečně ubrala i prvnímu programu České televize, který je u této divácké skupiny velmi oblíbený. Nova obsadila kompletní žebříček dvaceti nejsledovanějších pořadů napříč televizními stanicemi.
Vůbec nejsledovanější byly nedělní Televizní noviny, které si nenechalo ujít 32,1 procenta diváků starších 15 let. Značný úspěch zaznamenal i nedělní film Slunce, seno a pár facek, který se sledovaností 28,6 procenta umístil na druhé pozici. Středeční Televizní noviny na třetím místě dosáhly sledovanosti 25,9 procenta. Do první desítky se ještě dostaly Sportovní noviny a relace o počasí, ze zábavných pořadů se nejvýše umístila sobotní repríza Zlaté mříže, která na 12. pozici dosáhla sledovanosti 23,9 procenta.
ČT drží malý náskok, Banánovým rybičkám se nedaří
Určitou stagnaci zaznamenala Česká televize. Podíl programu ČT 1 klesnul oproti předchozímu týdnu z 21,30 na 21,01 procenta, u ČT 2 z 6,89 na 6,51 procenta. V prime timu dosáhnul ČT 1 podílu 21,86 procenta a podíl ČT 2 klesnul na 4,84 procenta. Nejsilnější diváckou skupinu obou veřejnoprávních programů tvořili muži starší 15 let, a to jak v celodenním měřítku, tak v hlavním vysílacím čase. Prvnímu programu České televize se druhý týden za sebou podařilo v podílu na trhu předstihnout Primu, i když v cílové skupině žen starších 15 let zůstal až za ní.
Nejsledovanějším pořadem ČT 1 uplynulého týdne byly nedělní Události, o které projevilo zájem 14,5 procenta diváků starších 15 let. Následují sobotní a středeční Události se sledovaností 13,9 procenta, a čtvrteční Události, které dosáhly sledovanosti 13,3 procenta. Do první desítky se ještě dostaly filmy Specialista (12,1 procenta), Stopaři (10,8 procenta) a Fantomas (10,5 procenta), naopak v ní chybí talk show Banánové rybičky. U ČT 2 byl nejsledovanější čtvrteční Československý filmový týdeník (4,3 procenta) před rovněž čtvrteční Jedenadvacítkou (4,1 procenta) a nedělní reprízou filmu Zámek v Čechách (3,8 procenta).
Přesun Receptáře na úterý se Primě vyplatil
Televizi Prima se sice nepodařilo obhájit pozici „dvojky“ z května a června, zvýšením podílu o 1,12 procentního bodu na 20,82 procenta se ale nebezpečně přiblížila kanálu ČT 1. Podařilo se jí to zejména díky experimentu s přesunem vysílacího času Receptáře prima nápadů z nedělního podvečera na úterní večer za seriál Malý pitaval z velkého města. V hlavním vysílacím čase však celotýdenní podíl Primy klesnul na 18,82 procenta, což je výrazně méně než 21,86 procenta u ČT 1. Nejsilnější diváckou skupinou Primy byly tradičně ženy starší 15 let.
Přesun Receptáře se odrazil také v žebříčku nejsledovanějších pořadů Primy. Za minulý týden mu vévodí právě úterní premiéra speciálního Receptáře prima nápadů, kterou sledovalo 11,4 procenta diváků starších 15 let (pořad jasně zvítězil nad reprízou Banánových rybiček na ČT 1). Naopak zcela propadnula nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý, která se se sledovaností 7,5 procenta neprobojovala ani do první desítky. Středeční seriál Kriminálka Kolín na druhé pozici dosáhnul sledovanosti 10,8 procenta, a rovněž středeční Zpravodajský deník na třetím místě 10,2 procenta.