Prakticky totožné výsledky sledovanosti zaznamenal první oficiální týdenní výstup nového realizátora projektu TV metrů, společnosti Mediaresearch. Minulý týden jasně poznamenalo probíhající mistrovství světa v hokeji.
Sportovní přenosy z hokejového mistrovství světa a fotbalové Ligy mistrů přinesly největší nárůst druhému programu veřejnoprávní České televize. Podíly všech ostatních celoplošných terestrických stanic klesly – nejvíce televizi Nova. Vyplývá to z prvních oficiálních výsledků měření sledovanosti televizí prostřednictvím TV metrů společnosti Mediaresearch, která 29. dubna po pěti letech vystřídala dosavadního provozovatele peoplemetrů, firmu Taylor Nelson Sofres.
Nově opět vládnou Televizní noviny
Podíl televize Nova klesnul oproti předchozímu týdnu o více než čtyři procentní body na 41,34 procenta, což je nejmenší hodnota od zimních olympijských her v Salt Lake City. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Novy nepatrně stoupnul na 42,3 procenta. Nejsilnější diváckou skupinu tvořily ženy starší 15 let. Nova obsadila 19 příček žebříčku TOP 20 nejsledovanějších televizních pořadů napříč stanicemi (mezi nejsledovanější pořady se zařadil také nedělní přenos hokejového zápasu Česko – Kanada, který uvedla ČT 2).
Nejsledovanějším pořadem Novy v minulém týdnu byly pondělní Televizní noviny, které sledovalo 33,5 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Druhou a třetí příčku obsadily středeční a nedělní TN se shodnou sledovaností 32,1 procenta (na sledovanosti nedělních TN, které bývají tradičně nejsledovanějším pořadem Novy, se podepsal výše zmíněný hokejový zápas Česko – Kanada na ČT). Z nezpravodajských pořadů se do první desítky dostalo pouze sobotní Go Go šou, které dosáhlo sledovanosti 26,8 procenta a umístilo se na šesté pozici.
ČT 2 přilákal sportovní fanoušky
České televizi klesnul podíl u programu ČT 1, zatímco podíl ČT 2 díky hokejovým přenosům stoupnul. První program dosáhnul 19,23 procenta oproti 20,51 v předchozím týdnu, ČT 2 si polepšil z 9,41 na 15,27 procenta. V prime timu klesnul podíl ČT 1 na 17,91, zatímco u ČT 2 stoupnul na 19,21. První program nejčastěji sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, kanál ČT 2 muži starší 15 let. Druhý program ČT v prime timu předstihnul nejen ČT 1, ale i televizi Prima a stal se druhou nejsledovanější stanicí v hlavním vysílacím čase.
Z jednotlivých pořadů na ČT 1 si nejlépe vedly středeční Události, které sledovalo 18 procent všech diváků starších 15 let. Následovaly pondělní Události se sledovaností 16,7 procenta a nedělní film Vůně vanilky, který dosáhnul sledovanosti 15,1 procenta. Na ČT 2 jasně vedly přenosy z hokejového mistrovství světa ve Švédsku – nedělní zápas Česko – Kanada sledovalo 23,4 procenta diváků, pondělní zápas Česko – Německo dosáhnul sledovanosti 20,7 a úterní Česko – Lotyšsko 19,5 procenta.
Prima si udržela zájem žen
Televizi Prima se kvůli atraktivním sportovním přenosům na ČT nepodařilo vrátit nad 20-procentní hranici a její podíl klesnul z 19,33 na 18,91 procenta. V hlavním vysílacím čase byl pokles ještě markantnější – 17,02 procenta bylo méně než ČT 1 i ČT 2. Primetimové hokejové přenosy na ČT 2 tak citelně snížily sledovanost pořadů, které Primě tradičně zvyšují podíl na trhu. Primě však zůstaly věrné ženy starší 15 let, v jejichž divácké skupině stanice udržela pozici druhé nejsledovanější televize (rozdíl mezi Primou a ČT 1 zde činil necelé dva procentní body).
Nejsledovanějším pořadem Primy za uplynulý týden byla nedělní talk show Nikdo není dokonalý, která však dosáhla podprůměrné sledovanosti 12,8 procenta. Středečního Komisaře Rexe sledovalo 12,4 procenta diváků starších 15 let. Jediný viditelnější nárůst zaznamenal Receptář prima nápadů, který v neděli po 18. hodině sledovalo 12,2 procenta diváků (na pořad prakticky navazovalo hokejové utkání Česko – Kanada na ČT 2). Sledovanost nedělního Zpravodajského deníku kvůli hokeji klesla až na 8,5 procenta oproti tradičním 10 až 12 procentům.