Televize Nova po několika týdnech sestupné tendence podílu na trhu zaznamenala úspěch. Minulý týden se jí jako jediné celoplošné televizní stanici podařilo zvýšit podíl u skupiny diváků starších 15 let. Podíly obou programů České televize i Primy klesly. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.
Nova bodovala Zlatou mříží
Podíl Novy v týdnu od 14. do 20. dubna stoupl z 42,29 na 43,35 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Nova posílila ještě více – oproti předchozímu týdnu si polepšila z 43,91 na 45,03 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou Novy byly ženy starší 15 let, a to jak z celodenního hlediska, tak v prime timu. Nova obsadila 19 míst z žebříčku 20 nejsledovanějších pořadů týdne napříč televizními stanicemi (jedinou výjimkou je opět seriál ČT Četnické humoresky).
Nejvíce diváků zaujaly pondělní Televizní noviny, které sledovalo 32,1 procenta všech diváků starších 15 let. Středeční hlavní zpravodajská relace dosáhla sledovanosti 29,4 procenta. Třetí místo získaly středeční TN se sledovaností 28,8 procenta. Do první desítky se ještě probojovaly pondělní, středeční a sobotní Sportovní noviny (26,2, 24,9 a 25,5 procenta) a sobotní Zlatá mříž, kterou vidělo 26 procent dospělých diváků.
Po několika úspěších ČT zaznamenala pokles
České televizi minulý týden klesl podíl u obou kanálů. Program ČT1 zaznamenal pokles z 22,91 na 22,83 procenta. V prime timu naopak posílil z 25,77 na 26,52 procenta. Kanál ČT2 si oproti předchozímu týdnu pohoršil z 8,40 na 7,67 procenta. V prime timu podíl druhého programu klesl ze 7,49 na 6,08 procenta, a to i přes to, že probíhalo finále hokejové extraligy. Program ČT1 sledovaly nejvíce děti ve věku od čtyř do 14 let, kanál ČT2 muži starší 15 let.
Nejsledovanějším pořadem ČT1 minulého týdne byl čtvrteční seriál Četnické humoresky. Sledovalo jej 26,9 procenta diváků. Páteční pohádka O Ječmínkovi zaznamenala sledovanost 18,7 procenta a sobotní Události 17,3 procenta. V první desítce je ještě pondělní film Past (14,3 procenta) a rovněž pondělní Cestomanie (12,5 procenta). Na ČT2 byl nejsledovanější čtvrteční přenos třetí třetiny finále hokejové extraligy mezi Pardubicemi a Slavií (9,0 procenta). Druhou třetinu sledovalo osm procent diváků. Třetí třetinu hokejového zápasu Česko – Rusko v neděli vidělo šest procent diváků.
Primu opouští i nejvěrnější – ženy
Televizi Prima minulý týden opět nepatrně klesl podíl na trhu – z 19,89 na 19,57 procenta. Pokles se projevil také v prime timu, kdy Prima klesla z 18,15 na 17,95 procenta. Stanici sice nejvíce sledovaly ženy starší 15 let, ale ani v této skupině se Primě opět nepodařilo porazit ČT1, což je pro tuto televizi dlouhodobý cíl. V prime timu dokonce rozdíl Primy a ČT1 v podílu na trhu u žen starších 15 let činil více než osm procentních bodů (Prima – 18,77 procenta, ČT1 – 27,04 procenta).
Po dlouhé době se na výsluní pořadů Primy dostala nedělní talk show Nikdo není dokonalý. Sledovalo ji 16,6 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Pondělní seriál Siska zaznamenal sledovanost 12,0 procenta, stejně jako rovněž pondělní Zpravodajský deník. Středeční socialistický seriál Druhý dech dosáhl sledovanosti 10,3 procenta. Stejný počet diváků viděl i páteční pořad Telebazar. První desítku uzavírá čtvrteční pořad Receptář prima nápadů se sledovaností 9,7 procenta.