Hokejový šampionát se naplno rozběhl a podíl kanálu ČT2 se blíží k hranici 20 procent, tedy do pásma, které standardně okupují ČT1 a Prima. Úspěch druhého programu České televize poznamenal také nejsledovanější Novu, která se v minulém týdnu propadla hluboko pod 40 procent. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.
SuperStar je nejsledovanější
Rok od roku dělá Nově větší problémy vzdorovat ČT2 v průběhu hokejového mistrovství světa. Tentokrát její podíl na trhu poklesl z 41,44 na 37,2 procenta. Ještě větší propad zaznamenala v hlavním vysílacím čase, kde její podíl na trhu klesl z 47,27 na 39,33 procenta. Po dlouhé době Nova ani neobsadila všechny příčky v žebříčku Top 20 nejsledovanějších pořadů napříč televizemi, 12. a 14. příčku obsadily hokejové přenosy na ČT2.
Nejsledovanějším pořadem TV Nova se v týdnu od 26.4. do 2.5. stala poprvé show Česko hledá SuperStar, poslední neděli ji vidělo 35,6 procenta všech dospělých diváků. Je velká škoda, že v neděli hrála naše reprezentace výjimečně v odpoledních hodinách. Souboj SuperStar s hokejovým MS by byl jistě velmi zajímavý. Největšího úspěchu mezi zpravodajskými pořady dosáhly s ratingem 35 procent nedělní Televizní noviny, další pozice patří pondělním TN se sledovaností 32,8 procent.
Hokej na ČT2 láme rekordy
ČT1 sice proti minulému týdnu oslabila z 20,95 na 19,82 procenta, ale bohatě to kompenzoval druhý program ČT2 jehož podíl na trhu díky MS v ledním hokeji stoupl z 11,71 na 18,86 procenta. Mezi muži pak ČT2 získala dokonce podíl 26,86 procenta. V prime timu ČT1 poklesla o dva procentní body na 19,81 procenta a ČT2 obsadila s nárůstem z 8,82 na 20,42 procenta pozici druhé nejsledovanější televize.
Nejsledovanějším pořadem ČT1 byly nedělní Události se sledovaností 20,5 procenta. Další díl úspěšného seriálu Místo nahoře doplatil na konkurenci hokejového utkání Česko – Kazachstán a sledovalo jej pouze 17 procent diváků. Třetí příčka patří společně pondělním a sobotním Událostem, které vidělo 16 procent dospělých diváků.
V žebříčku Top 10 nejsledovanějších pořadů je zbytečné hledat jiné programy než utkíná našich reprezentantů na hokejovém šampionátu. Nejsledovanější byla třetí třetina zápasu Česko – Německo (26,8 procenta) před druhou třetinou stejného utkání (26,2 procenta) a druhou třetinou střetnutí Česko – Kazachstán (23,3 procenta).
Majora zemana vyhnal z Top 10 hokej
Televize Prima se stala po dlouhé době nejméně sledovanou celoplošnou televizí, když její podíl na trhu poklesl z 20,33 na 18,75 procenta a v hlavním vysílacím čase z 17,98 na 16,52 procenta. Primu zachraňovaly pouze ženy starší 18 let, v této kategorii dokázala ČT2 porazit jak v celodenním průměru tak v prime timu.
Majora Zemana tentokrát v Top 10 nenajdeme, zničila jej konkurence v podobě zápasu Česko – Německo. V jeho nepřitomnosti se nejsledovanějším pořadem Primy stal nedělní Zpravodajský deník s ratingem 15,7 procenta. Další dvě příčky obsadil seriál Rodinná pouta, čtvrteční díl vidělo 14,1 a úterní 13,6 procenta diváků starších 15 let.