Televize Prima si minulý týden mírně polepšila v podílu na trhu a potvrdila tak pozici druhé nejsledovanější televize. Podíl na trhu nad 10 procent stále drží druhý program České televize a vedoucí Nova se pravděpodobně odrazila ode dna, když růstem o jeden procentní bod odskočila od psychologické hranice 40 procent. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.
Česko hledá SuperStar nezadržitelně stoupá
Podíl televize Nova u divácké skupiny D 15+ stoupll v týdnu od 8. do 14. března ze 40,5 na 41,35 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se vyšplhal na 43,53 procenta, což je oproti předchozímu týdnu o téměř jeden procentní bod méně. Novu sledovaly především ženy starší 15 let. Nova obsadila všech dvacet pozic v žebříčku dvaceti nejsledovanějších pořadů týdne napříč televizními stanicemi.
Mezi pořady Novy opět vedou nedělní Televizní noviny. Sledovalo je 38,6 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následují pondělní TN se sledovaností 36,8 procenta a úterní TN, které dosáhly sledovanosti 35,1 procenta. Stále lepších výsledků dosahuje největší trumf Novy posledních měsíců – show Česko hledá SuperStar, její poslední kolo sledovalo 33,1 procent dospělých diváků, což znamená šestou příčku v Top 10 TV Nova.
ČT2 si udržuje skvělé výsledky
Prvnímu programu České televize v uplynulém týdnu klesl podíl z 20,99 na 20,74 procenta. Mírný pokles zaznamenala ČT1 také v prime timu, a to z 21,64 na 21,25 procenta. Přes pokles se ovšem stále nadprůměrně daří druhému programu ČT, který minulý týden zaznamenal podíl na trhu 10,08 procenta, resp. 9,52 procenta v prime timu. První program nejvíce sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, program ČT2 zaujal nejvíce muže starší 15 let. V cílové skupině žen starších 15 let porazila první program ČT komerční televize Prima.
Nejsledovanějším pořadem ČT1 uplynulého týdne byly pondělní Události, které vidělo rovných 20 procent diváků starších 15 let. Následují nedělní Události (19,6 procenta) a pondělní seriál Černí Baroni (18 procent). Kromě zpravodajských pořadů se do Top 10 prodraly ještě Cestománie (15,1 procenta) a Bolkoviny (14,7 procenta). Na programu ČT2 diváky nejvíce zaujal fotbalový zápas AC Milán – Sparta Praha, jehož oba poločasy sledovalo 10,6, resp. 9,1 procenta diváků. Třetí příčka patří dokumentu Hitler a Holocaust, který si nenechalo ujít 8,2 procent dospělých diváků.
Major Zeman stále nemá konkurenci
Oproti předchozímu týdnu Primě stoupl podíl o čtvrt procentního bodu na 21,98 procenta. Také v hlavním vysílacím čase podíl Primy rostl z 20,94 na 21,49 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou stanice byly tradičně ženy starší 15 let.
Už podruhé v řadě ovládl žebříček deseti nejsledovanějších pořadů TV Prima seriál Třicet případů majora Zemana. Jeho devátou část sledovalo 15,5 procent všech televizních diváků starších 15 let. Nedělní hlavní zpravodajská relace dosáhla sledovanosti 15,2 procenta a úterní Zpravodajský deník vidělo 14,8 procenta diváků. Do první desítky se probojovaly také dva filmy, pondělní snímek O půlnoci (13,7 procenta) a páteční film Černý tulipán (13,3 procenta).