Jedna z nejpopulárnějších kabelových stanic – Discovery Channel – pronikla na český reklamní trh. Reklamu na tomto kanálu začalo prodávat zastupitelství Big Partnership Media a v srpnu se potencionální inzerenti dozví první výsledky sledovanosti této dokumentární televize.
Oficiální průzkum poslechovosti rádií a čtenosti tisku Mediaprojekt totiž začal zkoumat také televize. Již dvakrát se ve výsledcích objevila hudební stanice Óčko, v květnu budou zveřejněny první výsledky dalších šesti kabelových televizí a v srpnu se mezi měřené televize poprvé zapojí Discovery Channel.
Tato kabelová televize, která je podle slov ředitele Big Partnership Media Jiřího Lichého nejznámější mediální značkou na světě, v listopadu rozšířila desítku kabelových stanic, jejichž reklamní čas je na českém reklamním trhu nabízen. Jedná se o hudební Óčko a Galaxii Sport v podání BPM, TV Praha a TV Hradec Kralove zastupuje FTV Premiera, Fox kids nabízí Arbomedia a nakonec televize Spektrum, MTV, VH1, Romantica a SuperMax, jejichž reklamní spoty u nás nabízí RMB.
Na další otázky ohledně vstupu Discovery na český reklamní trh na odpověděl ředitel firmy Big Partnership Media Jiří Lichý.
Jak došlo ke spojení televize Discovery Channel a zastupitelství BPM?
Discovery Channel je moje nejoblíbenější TV. Když jsme začali zastupovat TV Óčko, byla logická otázka jak dál. První, co mě napadlo, byl právě Discovery Channel. Prvni schůzka byla už v únoru, ale naše spolupráce byla uzavřena až v listopadu. Museli jsme vyřešit mnoho operačních problému.
Jak budete Discovery prodávat a kolik stojí reklamní spot na této televizi?
Discovery má velmi propracovanou podporu prodeje. Veškeré podklady se připravují v Británii nebo v Americe, tedy i úroveň je velmi vysoká. Prezentační video je dabováno také v Anglii. Máme přístup k celosvětovým výzkumům Discovery. Spoty stojí od 1,500 do 4,000.
Kolik diváků potřebuje kabelová televize, aby byla prodejná?
Kabelová TV je především o přesném zásahu, než o množství diváků. Všeobecně se ví, že kabelovky nemohou konkurovat terestrickým TV co do zásahu, ale určitě mohou konkurovat afinitou. Například Öčko má unikátní cílovou skupinu mladých lidí ve věku 15-25 let, kterou je terestrickou TV velmi težké oslovit. Discovery nebo Galaxie sport zase velmi efektivně oslovují muže a to je také velmi žádáno. A co se týče nějakých čísel? Je důležité mít výzkum, který potvrdí zaměření TV.
Kolik diváků očekáváte od prvního výsledku Mediaprojektu?
Očekáváme denní sledovanost okolo 30 – 50 tisíc a týdenní okolo 150 tisíc lidí. Uvidíme. Jsme domluveni s Londýnskou centrálou na větší podpoře programu v České a Slovenské republice.
Které stanice byste ještě chtěli zastupovat?
Animal planet, myslím si, že má i celkem slušný potencial.
Má smysl zastupovat dalši televize, které na naše diváky nemluví česky?
Podle mého názoru ne. Snad jediná výjimka je MTV, ale to je o hudbě a té rozumí i člověk, který nemluví Anglicky.