Fotbalové mistrovství Evropy přineslo druhému programu České televize další úspěchy. Ačkoliv se hrály pouze zápasy základních skupin, ČT2 předstihla v hlavním vysílacím čase jak svou sestru ČT1, tak Primu a sklonila se pouze před nejúspěšnější Novou. V celodenním měřítku zvítězila jasně Nova před velmi vyrovnanou trojicí Prima, ČT1 a ČT2. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.
Novu ovládlo finále SuperStar
Podíl Novy v týdnu od 14. do 20. června klesl o tři a půl procentního bodu na 40,78 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin klesl na 42,05 procenta. Novu nejčastěji sledoval ženy starší 15 let, a to jak v celodenním měřítku, tak v prime timu. Nova obsadila devatenáct míst v žebříčku dvaceti nejsledovanějších pořadů napříč televizními stanicemi, jedinou výjimkou je seriál Místo nahoře v pondělí na ČT1.
Nejsledovanějším pořadem Novy uplynulého týdne bylo finále show Česko hledá SuperStar, které sledovalo 39,4 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následují nedělní TN se sledovaností 35,8 procenta a vyhlášení výsledků SuperStar, které dosáhlo sledovanosti 35,5 procenta. Do první desítky se dostala ještě relace o Počasí, Sportovní noviny a publicistické Střepiny s ratingem 28,1 procenta.
Fotbalové Mistrovství Evropy diváky táhne. Sledovanost druhého programu České televize podruhé za sebou výrazně stoupla, tentokrát až na 17,08 procenta. V hlůavním vysílacím čase pak podíl na trhu stoupl z 10,53 na 21,40, což stačilo na pozici druhé nejsledovanější televize. Podíl ČT1 logicky klesal, celodenně na 18,48 a v prime timu na pouhých 16,36 procenta. První program ČT nejčastěji sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, druhý program byl jasnou jedničkou mezi muži staršími 15 let.
Z jednotlivých pořadů na ČT 1 diváci nejvíce sledovali pondělní seriál Místo nahoře, který se s ratingem 21,7 procenta probojoval dokonce do žebříčku Top 20 napříč televizemi. Nedělní hlavní zpravodajská relace dosáhla sledovanosti 18,6 procenta a první díl seriálu Chalupáři obsadil třetí místo, když si jej nenechalo ujít 12,3 procenta diváků starších 15 let.
Mezi deseti nejsledovanějšími pořady ČT2 najdeme pouze fotbalové zápasy. Největší úspěch zaznamenaly utkání naší kvalifikační skupiny. Zápas Česko – Nizozemsko vidělo 17,1 procenta, Česko – Lotyšsko 14,7 procenta a Německo – Nizozemsko 12,2 procenta dospělých diváků.
Rodinná pouta si polepšila
Primě se podařilo udržet pozici celodenně druhé nejsledovanější pozice, přestože její podíl na trhu klesl o více než tři procentní body na 18,84 procenta. V prime timu si Prima pohoršila dokonce na 17,04 procenta, ale i to stačilo na třetí příčku před ČT1. Vysokou sledovanost Primy udržují ženy starší 15 let, zatímco u dětí ve věku od čtyř do 14 let je rozdíl v celodenním podílu u této skupiny mezi Primou a ČT 1 téměř osm procentních bodů.
Pozici nejsledovanějšího pořadu týdne tentokrát Major Zeman přepustil Rodinným poutům, jejichž čtvrteční díl vidělo 16,2 dospělých diváků, což je jeden z nejlepších výsledků v historii seriálu. Úterní část dosáhla ratingu 14,7 procenta a Major Zeman 13 procent. Do Top 10 se mimo zpravodajských pořadů dostal ještě Receptář prima nápadů (11,9 procenta) a seriál Julie Lescaut (10 procent).