Historickému úspěchu z minulého týdne vděčí televize Prima skalním divačkám, které se odklonily od Novy a ČT 1. Největší nárůst podílu, na dvojnásobek oproti předchozímu týdnu, ale zaznamenal „fotbalový“ kanál ČT 2.
Nejvyšší nárůst podílu na trhu v uplynulém týdnu zaznamenal druhý program České televize, který odvysílal přenosy úvodních zápasů fotbalového mistrovství světa z Koreje a Japonska. Polepšila si také televize Prima, která dosáhla historicky nejvyššího podílu na trhu. Naopak Nova a program ČT 1 ztrácely. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí společnosti Mediaresearch, které ve středu zveřejnila Asociace televizních organizací.
Na Novu zaútočil fotbal na ČT 2 i Prima
Podíl televize Nova u diváků starších 15 let klesnul v porovnání s předešlým týdnem ze 45,62 na 42,69 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin stoupnul na 45,56 procenta. Novu nejvíce sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, naopak v divácké skupině mužů starších 15 let podíl Novy klesnul pod hranici 40 procent (pokles o 4,5 procentního bodu). Děti byly také nejčastějšími diváky Novy v prime timu. Nova opět obsadila kompletní žebříček dvaceti nejsledovanějších pořadů napříč televizními stanicemi.
První tři pozice mezi nejsledovanějšími pořady Novy opět obsadily Televizní noviny. Nedělní hlavní zpravodajskou relaci sledovalo 34,1 procenta všech televizních diváků starších 15 let, úterní 32,9 a pondělní 32,2 procenta diváků. První desítku kromě TN tvoří také Sportovní noviny a relace o počasí. Úterní soutěž Chcete být milionářem? se sledovaností 24,9 procenta dosáhla až na čtrnáctou pozici. Dobře se vedlo také nedělním Zlatíčkům (sledovanost 23,7 procenta) a středečnímu filmu Síla lásky, ve kterém hrála Julia Roberts (23,1 procenta).
Úspěch Primy stojí na ženách
Televize Prima posílila svůj podíl na trhu o čtyři desetiny procentního bodu na 21,73 procenta, což je nejvíce od jejího vzniku v roce 1993. V prime timu tento podíl ještě stoupnul na 22,32 procenta, což u Primy rozhodně nebývá zvykem. Nebývalému úspěchu stanice vděčí ženám starším 15 let, v jejichž kategorii rovněž dosáhla nebývalého úspěchu – podíl 24,13 procenta je rovněž nejvyšší v její historii. Klesající zájem naopak Prima zaznamenala u mužů starších 15 let a zejména u dětí ve věku od čtyř do 14 let.
Diváci Primy minulý týden nejvíce sledovali nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý (sledovanost 20,3 procenta), středeční díl seriálu Komisař Rex (15,0 procenta) a čtvrteční romantický film Léto u moře (14,8 procenta). Úterní seriál Chalupáři se sledovaností 14,3 procenta skončil až na čtvrtém místě. Patrný příklon k zábavě potvrdil fakt, že se do první desítky probojovala i Benefice Václava Vorlíčka, kterou Prima vysílala v úterý a sledovalo jí 10,8 procenta diváků. Velký zájem byl také o páteční pohádku Pyšná princezna, která zaznamenala sledovanost 13,7 procenta.
ČT 2 opět „mužským“ kanálem
Česká televize zaznamenala úspěch s programem ČT 2, jehož podíl díky začínajícímu mistrovství světa ve fotbale stoupnul o rovných pět procentních bodů na 10,82 procenta. Naopak podíl ČT 1 klesnul téměř o dva a půl procentního bodu na 18,86 procenta. V prime timu podíl ČT 1 stoupnul na 19,85 procenta, ale ani to na Primu na nestačilo, a podíl ČT 2 klesnul na 7,77 procenta. Zatímco první program ČT nejčastěji sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, kanál ČT 2 byl jasnou doménou mužů starších 15 let (nárůst podílu o osm procentních bodů!).
U prvního programu ČT překvapil propad sledovanosti hlavní zpravodajské relace Události. Nejsledovanějším pořadem byla pondělní Cestománie (15,8 procenta), následovaná rovněž pondělním seriálem Vlak dětství a naděje a nedělními Událostmi se shodnou sledovaností 15,3 procenta. Do první desítky se ještě dostaly filmy Tulák a Maverick. Na ČT 2 jasně zvítězil úterní přenos finále fotbalové jednadvacítky na mistrovství Evropy mezi Českou republikou a Francií (14,5 procenta). Následují nedělní přenosy zápasů MS ve fotbale Anglie – Švédsko (9,3 procenta) a Španělsko – Slovinsko (6,8 procenta).