Jak dopadla olympiáda v televizi? Časový posun poražen!

radiotv221Praha, 27.2.2002 – Olympiáda přinesla vítězství divákůl a inzerentů, kteří se nezalekli časového posunu mezi Salt Lake City a Evropou.

Olympijské hry v Salt Lake City jsou minulostí. Přinesly vrcholné okamžiky vítězství i zklamání, napětí i rozčarování. Přinesly i jasnou odpověď na otázku, jak se televizní sportovní fanoušci vyrovnají s velkým časovým posunem či s čtvrtfinálovým koncem nadějí českých hokejistů.

Během 17 olympijských dní resp. nocí vidělo alespoň část olympijského vysílání České televize téměř 93 % Čechů.

Přenosy ze Salt Lake City dosáhly průměrný podíl na sledovanosti 33,59 %.
„Koláč“ průměrného podílu na sledovanosti doznal v průběhu olympijských her (8.2. – 24.2.2002) významných změn: ČT1 – 18,52 %, ČT2 – 20,80 %, Nova 39,79 %, Prima 16,45 %, ostatní – 4,44 %.

ČT2 se díky diváckému zájmu stala v období olympijských her 2. nejsledovanějším kanálem českého televizního trhu.

Nejsledovanějším pořadem se stala 3. třetina utkání českých a ruských hokejistů, kterou sledovalo 31,6 % všech dospělých Čechů. Okamžikem, kdy téměř všichni televizní diváci sledovali ČT2 se stala poslední část utkání Česko – Kanada. Po 2. hodině noční (!!!) si ji vychutnalo 12,41 % Čechů starších 15ti let a to pro ČT 2 v tu chvíli znamenalo více než 93% podíl na sledovanosti.

Zájem diváků kulminoval i s vystoupeními ostatních českých medailových nadějí. Běh Kateřiny Neumannové k bronzové medaili zasáhl 2,4 mil. a zlatá salta Aleše Valenty dokonce více než 3 miliony dospělých diváků.

Olympijské hry jsou atraktivním programem nejen pro diváky. Jedinečnou příležitost představují i pro zadavatele reklamy. Vzhledem k charakteru her se hlavním způsobem jejich komerčního využití na obrazovce stal sponzoring. Hlavními sponzory byly společnosti Český Telecom, ČEZ a Eurotel.  Příjem z prodeje sponzorského „balíku“ (sponzorské vzkazy ve vysílání, teletext, internetová stránka) k hrám v Salt Lake City se pohyboval okolo 18 mil. korun.

Další investice přinesla klasická reklama vysílaná v reklamních blocích u olympijských přenosů. Cena jednoho třicetivteřinového spotu dosáhla až 200 tis. Kč (u zápasů hokejového play-off) a nejčastěji se v nich objevili zadavatelé z oblasti potravinářství (Pivovar Krušovice, Mattoni), telekomunikací (Eurotel, Paegas, Český Telecom) a automobilového průmyslu (Peugeot, Fiat, Nissan, Toyota).  „Vyhráli“ ti inzerenti, kteří se nenechali zastrašit hrozbou časového posunu přenosů atraktivních sportů do nočních hodin. Skutečná sledovanost totiž překonala původně očekávanou (která je určující pro stanovení cen reklamy) a zásah diváků byl proto velmi efektivní.

Zdroj dat: Taylor Nelson Sofres

Kontakt:

Štěpán Wolde
e-mail: swolde@arbomedia.cz
Tel: +420 (2) 510 82 277
Fax: +420 (2) 510 82 104

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .