Nejúspěšnější z televizních stanic, jejichž sledovanost je zkoumána MediaProjektem je hudební televize Óčko. Alespoň jednou týdně se na ni dívá 369 tisíc lidí a každodenně její program vyhledává 126 tisíc diváků. Největší nárůst proti neoficiálímu výstupu za první čtvrtletí ovšem zaznamenal kanál Film+.
Průzkum čtenosti tisku a sledovanosti televize MediaProjekt navazuje na předchozí tříletý projekt realizovaný agenturami GfK Praha a Median, který sledoval i poslechovost rádií. Zatímco od letošního roku se rádia osamostatnila a založila svůj vlastní RadioProjekt, televizní stanice v MediaProjektu zůstaly. A jaké jsou první oficiální výsledky průzkumu s mírně upravenou metodikou?
Nejsledovanější televizí je hudební Óčko, proti prvnímu čtvrtletí zaznamenalo nárůst sledovanosti o 8 na 369 tisíc diváků týdně a jeho denní zásah představuje 126 tisíc lidí. Óčko tak zvětšilo svůj náskok před druhou Galaxii Sport, ta oslabila o 18 tisíc na 249 tisíc lidí týdně a její denní sledovanost je 79 tisíc diváků. Třetí příčka patří dokumntárnímu kanálu Spektrum, jehož týdenní sledovanost vzrostla o 11 tisíc na 227 tisíc diváků, přičemž denní zásah Spektra je 57 tisíc lidí.
„V souvislosti s našim připravovaným ostrým startem v DVB-T, je tato pozice pro nás více než zavazující. A doufáme že i pro naše inzerenty jde o dobrou zprávu,“ říká generální ředitel hudební televize Óčko Jiří Balvín. Programový ředitel Pavel Attel dodává „První pololetí letošního roku bylo pro nás ve znamení příprav na inovaci programu a také grafického vizuálu. Už brzy se naši diváci mohou těšit na spoustu novinek. Prozradit mohu uvedení kultovního seriálu Happy Tree Friends, který jistě potěší všechny příznivce hodně černého, a mnohdy i drsného, humoru.“
Filmový kanál Hallmark alespoň jednou týdně sleduje 199 tisíc lidí a každý den 48 tisíc lidí. Největší nárůst ze zkoumaných stanic zaznamenal další filmový kanál Film+, jehož týdenní sledovanost vzrostla o 13 tisíc na rovných 100 tisíc při denním zásahu 23 tisíc diváků. Podstatně nižší čísla MediaProjekt přisoudil zbývajícím dvěma stanicím, TV Romantica má týdně 49 tisíc diváků, slovenský hudební kanál MusicBox 38 tisíc lidí.
Pokud se podíváme na časový průběh sledovanosti jednotlivých stanic, pak Óčko má ve všední dny prime time mezi 15 a 19 hodin, kdy čtvrthodinová sledovanost stoupá až k 25 tisícům diváků. Galaxie Sport je nejsledovanější mezi osmou a desátou večerní, stejně jako filmový kanál Hallmark a dokumentární Spektrum. Film+ má nejvyšší sledovanost od deváté večer do půlnoci a Romantica mezi čtvrtou a šestou odpoledne.
„Nový výstup MP je velmi pozitivní pro všechny tematické televize. Počet měřených TV se rozšířil o stanice Film+ a Music Box, na 8 měřených televizí. Film+ si vede velice dobře – 100.000 WR, pokud si uvědomíme, že vstoupil na trh teprve vloni v září. Velice milým překvapení je pokračující růst TV Romantiky. V průběhu letošního roku probíhalo několik kampaní na podporu programu a je vidět, že kampaň zafungovala – 49,000 WR,“ říká ředitel zastupitelství Big Partnership Media Jiří Lichý a dodává: „Dobrý výsledek jsem čekal i u Hallmarku, který se potvrdil 199,000 WR je fantastický výsledek. Hallmark i nadále zůstává tematickou TV s nejvyšším okamžitou sledovaností – průměrnou čtvrthodinou (víkend 20,30 hod. 34,000 PČ).“