MediaProjekt: Óčko stoupá, Spektrum klesá, první výsledky má MTV

Podle nejnovějších výsledků Media Projektu je stále nejsledovanější tématickou stanicí hudební Televize Óčko. Každý den ho sleduje v průměru 187 tisíc diváků, alespoň jednou týdně ji zvolí 721 tisíc lidí. Sledovanost roste i dalším tématickým televizím, byť nárůsty nejsou tak výrazné jako v únorovém výstupu. Jediný výrazný pokles zaznamenal dokumentární kanál Spektrum, první výsledky hudební stanice MTV jsou 250 tisíc diváků týdně.

Druhý srpnový týden nebyl jen ve znamení výsledků průzkumu poslechovosti rozhlasových stanic RadioProjekt. Své výsledky prezentovala i tisková média, jejichž čtenost sleduje Media Projekt. Tento výzkumný projekt, na jehož realizaci se podílejí agentury GfK a Median, měří rovněž sledovanost menších televizních stanic, takže výsledků z posledních dvou čtvrtletích loňského roku se dočkaly i takové stanice jako Óčko či Galaxie Sport.


Aktuální výsledky Media Projektu potvrzují dlouhodobou tendenci nárůstu sledovanosti tematických televizních stanic. Media Projekt tak potvrdil i data TV metrů, kde ukazatel „ostatní TV“ rovněž vykazuje nadprůměrné hodnoty a v posledních týdnech atakuje hranici 10 procent. Nový rekord z 29. týdne dosáhl 11,97% a share přes 11% si „ostatní TV“ udržují i v dalších týdnech. Více v sekci Sledovanost.


Nejsledovanější televizí je hudební Óčko, proti prvnímu čtvrtletí zaznamenalo nárůst sledovanosti o 73 na 721 tisíc diváků týdně a jeho denní zásah představuje 187 tisíc lidí. Druhou příčku udržela Galaxie Sport, která oslabila o 7 na 436 tisíc diváků týdně (135 tisíc denně). Na třetí příčce figuruje dokumentární kanál Spektrum, jehož týdenní zásah už podruhé výrazně poklesl, tentokrát o 38 na 365 tisíc diváků (83 tisíc denně).


Zbývající stanice mírně ztrácely, ale zdaleka nejde o dramatické změny. Souboj filmových kanálů vyznívá stále pro Hallmark, jehož sledovanost klesla o 3 na 323 tisíc týdně (77 tisíc denně), Film+ si pohoršil o 18 tisíc na 267 tisíc diváků (57 tisíc denně).  Slovenský hudební kanál MusicBox si polepšil o 7 na 111 tisíc a sledovanost TV Romantica po zslibných nárůstech tentokrát stagnovala, alespoň jednou týdně ji sleduje 90 tisíc lidí. Zatímco Sport 1 a TV Paprika z MediaProjektu zmizely, nově je měřena sledovanost hudební televize MTV, první výsledky jí přisoudily týdenní zásah 250 tisíc lidí, což je výrazně méně než u Óčka, ale mnohem více než u slovenského MusicBoxu.


„Na poli tematických televizí vládne stabilita. Největší novinka je první výskledek hudební televize MTV s 250.000 diváky týdně. MTV sleduje 63% mužů a 68% diváků je ve věku do 30 let. Většina televizí zůstala na stejných počtech diváků jako v minulém období. Vyjímkou je TV Očko, které opět rostlo, ale tempo se zvolnilo. Velkým překvapením pro mě je další pokles Spektra. To za poslední půlrok ztratilo téměř 100.000 diváku týdně,“ říká k zveřejněným výsledkům Jiří Lichý, ředitel mediazastoupení Big Partnership Media, které se zabývá prodejem reklamního prostoru v tematických stanicích.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .