Hudební televize Óčko je nejsledovanější stanicí z pětice kabelových televizí, které jsou měřeny průzkumem poslechovosti rádií a čtenosti tiskovin MediaProjekt. Každý den ji sleduje 59 tisíc a alespoň jednou týdně 220 tisíc diváků.Hudební televize Óčko je nejsledovanější stanicí z pětice kabelových televizí, které jsou měřeny průzkumem poslechovosti rádií a čtenosti tiskovin MediaProjekt. Každý den ji sleduje 59 tisíc a alespoň jednou týdně 220 tisíc diváků. Vyplývá to z údajů, které serveru RadioTV poskytlo mediazastupitelství Big Partnership Media.
Následující výsledky pocházejí z průzkumu Mediaprojekt, který v druhém pololetí roku 2005 realizovaly firmy Medián a GfK Praha. Z pohledu týdenní sledovanosti (weekly reach) je nejúspěšnější televizí Óčko, které sleduje týdně 220 tisíc lidí. Pro Óčko to představuje pokles o 5 tisíc proti předchozímu měřenému období.
Galaxii Sport alespoň jednou týdně volí 164 (nárůst o 26) tisíc, dokumentární Spektrum 172 (nárůst o 19) tisíc a filmový kanál Hallmark 152 (nárůst o 13) tisíc. Třetí výsledek kanálu Romantica je 23 tisíc diváků týdně, což je o 9 tisíce více než v předchozím období.
Výsledky sledovanosti televizí z pohledu denního zásahu (daily reach) nepřinesly změny v pořadí, ale situace je mnohem vyrovnanější. Na první příčce zůstává Óčko, které denně sleduje 59 (pokles o 3) tisíc lidí, ovšem velmi těsně za ním je Galaxie sport s denním zásahem 55 (nárůst o 15) tisíc. Mírně si pohoršilo Spektrum s 40 (pokles o 10) tisíci, Hallmark ladí denně 34 tisíc diváků a Romanticu 3 tisíce lidí.
„Nový MediaProjekt nepřinesnesl zásadní změny, mírně oslabilo Očko ostatní stanice rostly. Celkem hezký nárůst se povedl Hallmarku +13,000 (WR). Velkým překvapením pro mě byl velký růst TV Romantica, která téměř zdvojnásobila sledovanost. Jde prakticky o kontinuální růst. Romantica
měla v posledním čtvrtletí loňského roku kampaň, která se projevila tímto způsobem. Velké očekávání mám od příštího výstupu, kdy budou předběžné výsledky TV Film+ a Music Boxu,“ komentuje výsledky pro RadioTV ředitel BPM Jiří Lichý.
Příští výstup MediaProjektu přinese některé významné změny. Především z něj po dlouhých letech vystupují rádia, která jsou nově měřena samostatným průzkumem RadioProjekt. MediaProjekt tedy pokračuje jako společný výstup čtenosti tisku a sledovanosti televize a realizátoři GfK a Medián přicházejí s novou metodikou na principu CAPI. „Jsem velmi zvědavý na příští výstup MediaProjektu. Nová technologie slibuje přesnější měření. Nicméně rádia opustila tento výzkum a moje obava je o časová data. U tisků není časový údaj směrodatný a tak se nebude zkoumat. Televize získá časová data – průměrnou čtvrthodinu
(rating) pouze z odvozených dat, jakou jsou činnosti. Přitom právě průměrná čtvrthodina je velmi důležitá – počítá se z ní cena, share a mnoho dalších ukazatelů jako například ATS relativ (průměrná doba sledování),“ dodává Lichý.